Gen sammenføring af Pelmatochromis nigrofasciatus par

Postet under : Cichlider - Afrika - Øvrige Afrika
Visninger : 1986

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Steffen kbh - 17/08-2007 11:15 17/08-2007 11:15
For noget tid siden redede jeg min hun P. nigrofasciatus fra stressdøden. Paret havde unger men hunne fik ikke et ben til jorden, var helt sort og slatten.
Jeg flyttede hannen og lod hunnen være med ungerne tilbage i 200L. Efter et par dage var hun i fin form igwen men alle iúnger manglede. øv.

Nå, nu skall de så sammeføres igen, men i mit tidligere 530L scalarebalje, og så er overvejelserne-
Skal jeg forsøge at skifte hanne ud, har en han i overskud?
Hunne i først og dagen efter hannen, eller begge på samme tid.
Jeg kunne tænke mig at have et par ef mine Hemichromis spec."Bangui" deri også. Ville i flytte det liodt mindre Hemichromis par først, eller forsøge sammenføringen af P. nigrofasciatus paret først?

Akvariet skulle gerne ende med at se sådan ud
1.1 Pelmatochromis nigrofasciatus
1.1 Hemichromis spec."Bangui"
25 Pristella maxilaris (er der nu)
5 Ancistrus maller (er der nu)

Og lige et billede af akvariet. Der bliver lige sjernet lidt svæv, derfor den indvendige pumpe midt i det hele.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Steffen kbh - 17/08-2007 11:24 17/08-2007 11:24
Jeg skal måske lige uddybe, det er min TIDLIGERE scalarabalje. Scalarene er solgt, bare rolig.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Steffen kbh - 28/08-2007 15:30 28/08-2007 15:30
Nå, jeg besluttede at flytte det unge Hemichromis sp."Bangui" par først. Efter et par dage på odagelse hver for sig, har de fundet sammen igen og fundet et dejligt spot mellem nogle Cryptocoryner og en rod.
Paret gik dog med helt små unger inde i opfodringsakvariet da jeg fangede dem op, så der går nok et par uger før der kommer æg og unger igen.

De 25 Pristella maxilaris der har haft akvariet helt alene i de sidste par uger, er endelig begyndt at stikke hovederne frem fra gemmestederne. Jeg syntes nu ikke de er blevet jagtet, overhovedet ikke.

Når solen er forsvundet fra mine sydvendte vinduer, så sætter jeg lige et par billeder ind.

Vh.
Steffen kbh

Annoncører
Annoncører