4 Guld gurami i 275 l vand - Gisp

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 779

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mette/Korsør (Inaktiv) - 30/01-2016 19:52 30/01-2016 19:52
Ja, efter jeg forsøgte mig med at forære mine 2 stk. Guldgurami piger væk - uden held, valgte jeg at anskaffe endnu 2 stk. så jeg nu har en lille flok 1.3..
De fungere fint sammen.. Inden de to sidste ankom var den ene hun blevet MEGET dominerende over for den anden, som mest lå og gemte sig ved bunden i tæt bevoksning, hvilket jeg bestemt ikke brød mig om at være tilskuer til.. Min drøm har faktisk altid været at holde flere forskellige Gurami i samme akv. og så med en stimefisk.. Syntes jeg har læst at det sagtens vil ku lade sig gøre i et 275 l. med både rødder og beplantning.. Men ærlig talt så syntes jeg godt nok allerede at de 4 stk. Guldgurami fylder GODT *blink*
Jeg har kun dem, lidt rejer (som endnu ikke er blevet ædt) og et par Sugemaller.. Jeg fortryder lidt nu at jeg valgte SÅ store fisk.. Havde håbet at få afsat de to damer, og så vælge Guppy, Molly, Sværdrager, platy, rejer og snegle..
Er jeg "pjattet/for meget" når jeg syntes at 4 Guldgurame + et par andre Gurami + 20 stimefisk og det ene par Maller jeg har er VOLDSOMT meget i 275 l vand?
Eller syntes flere jeg gør klogt i at "skifte ud" inden det går helt galt?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger westermann (Inaktiv) - 30/01-2016 20:25 30/01-2016 20:25
Det er sådan set en helt fin besætning, som du har sat sammen.
Problemet - og det kan være et MEGET stort problem - er hvordan dine guramier har det sammen indbyrdes.
.....og jeg taler af bitter erfaring :( .
Nogle guramier lever i fred og fordragelighed, medens andre er ekstremt aggressive og det har ikke nødvendigvis noget med kønnet at gøre.
Jeg har både Cosby guramier og perle guramier, som lever i stor harmoni (både varianter og køn imellem), medens jeg har måtte skille mig af med både en hun og en han af guld gurami variationen.
Jeg tror ikke det har noget at gøre med om det er guld- eller andre variationer, men udelukkende at de individuelt er meget forskellige.
Vent og se hvordan det går - og går det galt må du skille dig af med dem, som ikke kan indordne sig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Mette/Korsør (Inaktiv) - 30/01-2016 21:55 30/01-2016 21:55
Ok.. Altså jeg syntes faktisk det går godt/bedre nu hvor der også er kommet en han til.. Han interessere sig nemlig også en del for den "dumme" hun jeg til at starte med.. Ingen af damerne er hårde ved hinanden.. Men de fylder bare meget syntes jeg..

Annoncører
Annoncører