Så fik jeg skiftet til ungefødende (platy), lidt spørgsmål

Postet under : Akvariesiden.dk - Karpelaks
Visninger : 550

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mette/Korsør (Inaktiv) - 02/02-2016 19:15 02/02-2016 19:15
Så flyttede mine 4 Guldgurami (fejlkøb) hjemmefra i dag..
Drømmen om et akv. med div. Gurami var ikke helt som jeg havde troet, og selv om jeg nåede at anskaffe mig hele 4 stk. - så er jeg alligevel glad for at det ikke blev til flere.. Lidt ked af at de blev nød til at skifte hjem igen *rødmer* *doh*
Jeg vidste at jeg ville ha liv, farver, mulighed for yngel og helst ingen "dominans" i baljen..
Jeg brugte ikke mindre end 3 stive timer i går på at kigge på fisk i div. akv.butikker og spurgte flittigt Google til råds under vejs :D
Jeg købte 6 stk. "Panda-platy" med hjem - og NU ved jeg at jeg har valgt rigtigt..
Når jeg læser i beskrivelserne om alm. Platy og div. kulturplaty er der enorm stor forskel på temp. anbefalinger.. Ja, de svinger faktisk fra 16-30 grader *blink*
Når jeg nu meget gerne vil ha en masse forskellige af den slags selskabs fisk, hvilken temp. skal jeg så holde mig til? Eller er det bare ikke muligt at ha dem i samme balje?
Har også et par Ancistrus som jo gerne vil ha noget varme.. Vil omkring 26 grader mon være ok for dem alle??
Vil rigtig gerne høre fra andre der holder disse skønne, farverige og livlige fisk..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Mette/Korsør (Inaktiv) - 02/02-2016 19:19 02/02-2016 19:19

Ja 6 stk. Platy, et par Maller, lidt rejer og Mysterie snegle fylder ikke meget i 275 l
- Og JA, jeg har lilla sten i baljen *uhh* :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kasper11 (Inaktiv) - 02/02-2016 19:25 02/02-2016 19:25
Jeg vil mene, at 26 grader er helt fint til de fisk du har.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger Carsten From (Inaktiv) - 02/02-2016 19:27 02/02-2016 19:27
24 grader vil være bedre. Ingen grund til at køre med 26 grader.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kennethg (Inaktiv) - 02/02-2016 19:34 02/02-2016 19:34
Drop varmlegeme, hvis du kan holde temperaturen på minimum 22-.23 grader...ellers vil jeg give Carsten ret...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 03/02-2016 04:10 03/02-2016 04:10
Hyggelig og farverig fisk som går fint sammen med mine scalarer (og andre fisk) Mine platy har det fint med de 24/25 C varme der er i min tank. Altid en god idé med flere hunner pr han. Da han platy stort set kun tænker på at æde og formere sig, hjælper det med flere hunner så hans jagt efter parrings emner fordeles på flere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Mette/Korsør (Inaktiv) - 03/02-2016 06:24 03/02-2016 06:24
Mange tak.. Jeg havde nu en ide om at mit Ancistrus par havde brug for meget mere varme.. Men tjekkede lige op igen og så står der 22-29 grader.. Syntes nu det er lidt vildt at ret mange fisk spænder SÅ vidt hvad varme angår.. Kan nok forstå at når de lever vildt og har mulighed for at "flytte sig" rundt selv, at det i den forstand ikke er noget problem - men bekymre mig dog lidt når de er begrænset til 275 l. Derfor lidt vigtigt at den flok jeg ender ud med, har det fint med den temp. jeg beslutter mig for..
Jeg har styr på at der skal være flere hunner frem for hanner, for ja de tænker da vidst kun på to ting :D
Kan bare mærke at jeg endelig har valgt rigtigt vedr. fisk/arter i baljen.. Er YDERST begejstret for mine nye Platy
Jeg vil kaste mig ud i at skrue lidt ned for mit varmelegeme.. Vi har ikke en konstant temp. i vores stue hvor de 275 l står, da vi udelukkende køre med brændeovn.

Annoncører
Annoncører