Yngel - Pseud. Nicholsi

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 421

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Ronnimonster (Inaktiv) - 02/03-2016 12:00 02/03-2016 12:00
Hej med jer.
Jeg har en trio Pseudocrenilabrus nicholsi, som flittigt yngler. Mit problem er dog, at ynglen næsten aldrig overlever. Hele processen foregår som det skal, ungerne klækkes og bliver fritsvømmende. Men så bliver de efter kort tid spist. i akvariet går kun Pseudocrenilabrus nicholsi sammen med nogle L-104 maller. Der er masser af gemmesteder.
Min tanke går lidt på at fange hunnen, når hun er med skuffe. Holde hende i håndet og skylle æggene ud af munden på hende, ved at holde hende og åbne hendes mund. (jeg har set nogen gøre dette med større cichlider)
Og smide æggene i en tumbler og så opfodre disse.
Men er det den rigtige fremgangsmåde..? Og kan det overhovedet lade sig gøre..?
Jeg har tidligere haft flyttet hunnen til et andet akvarie uden andre beboere, med det resultat, at hun selv åd ungerne efter nogle dage.

Hilsen Ronni

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger M.A - 02/03-2016 14:29 02/03-2016 14:29
du kan godt tvinge æggene ud af hende men man kan risikere at der går svamp i dem. så det jeg vil gøre er at vente til hun er næsten klar til spytte dem ud. og så tvinge dem ud af hende

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Zeigermann (Inaktiv) - 02/03-2016 16:52 02/03-2016 16:52
Jeg ville også gøre, som du selv beskriver ... men fjerne hunnen efter hun har spyttet ungerne ud.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Ronnimonster (Inaktiv) - 30/03-2016 09:56 30/03-2016 09:56
Hej Med jer.
Jeg valgte at vente til lige før hun selv ville have spyttet ungerne ud. Fangede hende i nettet, tog hende i hånden og åbnede munden forsigtigt, mens jeg bevægede hende stille frem og tilbage i vandet. Dette gjorde jeg i et akvarie med samme værdier, som kun har malle-beboere. Der væltede unger ud 25-30stk. Og i dag, 14 dage efter er alle unger stadig i live og vokser på livet løs.
Har tilmed lige set at den anden hun nu også er med skuffe...! Så om 10 dages tid kommer der forhåbentligt endnu flere unger.. :D

Tak for jeres indspark, og god dag derude.

Hilsen Ronni.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Michael B - 30/03-2016 11:11 30/03-2016 11:11
Tillykke med forøgelsen Ronni :)

Annoncører
Annoncører