Kønsbestemmelse af Kiriza ( Hjælp )

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Generelt
Visninger : 1653

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
tafudolith - 01/08-2007 07:58 01/08-2007 07:58
Jeg har købt en flok WF Kiriza 16 stk .10-12 cm, så de er store.
Jeg har prøvet at bundvende dem, men jeg kan squ ikke se forskel.
Tænkte på om der skulle være en med lidt forstand på dette og som
ville hjælpe mig
Jeg bor i Korsør
Betaler selvfølgelig dine transport udgifter og giver gerne en pils
eller en kop kaffe.
Jørgen Brandt
Tlf:
58 35 00 52
61 69 58 35

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Esben (Inaktiv) - 01/08-2007 08:02 01/08-2007 08:02
MalawiCarsten har skrevet denne artikel:

Eksternt link http://www.cichlids.dk/artikel/vis/128/

Den viser hvordan at man kan se forskel på forsk. Malawi cichlider, men hvis du kigger efter kønsåbningerne, så er jeg også ret sikker på at du kan finde ud af det selv på dine Tropheus :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger KimJ - 01/08-2007 11:39 01/08-2007 11:39
Det skulle være til at se, også uden at bundvende dem. Når der er gået lidt tid, og fiskene er faldet til, vil de tydeligt vise det ved deres adfærd, og hannerne får som regel en varmere gu farve i båndet end hunnerne. desuden får stærke hanner hvide munde, som er resultatet af de hyppige mundkampe.
Hvis du alligevel vil have dem bundvendt, vil jeg gerne gøre det for dig, men jeg synes at det er en god ide, at lade dem falde til i akvariet, før vi begynder at rode med dem, så de ikke bliver unødigt stressede i akklimatiseringsperioden.
Mvh. Kim

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
tafudolith - 01/08-2007 15:00 01/08-2007 15:00
Kan man regne det med hvide munde. Der er 4 måske 5 der har hvide munde. Hvis sammen sætningen så er 4-12 skulle det jo være supert ( eller hvad ) Jeg har haft dem i 3 uger hvor lang tid går der før at man kan sige at de er faldet til (evt begynder at lege ) Takker for alle svar, man får jo ikke noget at vide hvis man ikke spørger

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KimJ - 01/08-2007 15:21 01/08-2007 15:21
Du kan regne med, at dem som har hvide munde, er hanner. Desværre kan der godt være hanner, der er for svage til at deltage i slagsmålene, og de vil naturligvis ikke få de hvide munde. Normalt vil en flok Tropheus være faldet til i akvariet i løbet af 1-2 mdr., men der kan være mange ting der gør, at det går hurtigere eller langsommere.
Lidt almen info om Tropheus: Eksternt link http://www.kim-jakobsen.dk/Artsbeskrivelser/ab_tropheus_sp.htm

Mvh. Kim

Annoncører
Annoncører