Hvor kan jeg finde inspiration ?

Postet under : Akvariesiden.dk - Dekoration
Visninger : 802

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mr.P - 05/02-2017 22:23 05/02-2017 22:23
Hejsa

min gamle mor vil have lavet sit 180 liters akvarie om da det ligner et vildskab.
Så det tømmes helt og hun vil have helt nyt.
men vi har brug for noget inspiration, og jeg har svært ved at finde noget på nettet,
det er jo højere akvarie end det er dybt eller smalt om man vil.
det er et juwel.

Er der nogle steder på nettet i kan anbefale at kikke ?
det skal ikke være et svært plante high tech ....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/02-2017 04:19 06/02-2017 04:19
Du kan kigge på bruger akvarier her på siden? Man kan vidst indsnævre søgningen efter størrelse.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Sølz - 06/02-2017 04:42 06/02-2017 04:42
Hej Mr.P

I virkeligheden stiller du et spørgsmål, som både kan være let og totalt umulig at svare på. :(
Vores "ven" Google har masser af billeder af akvarier store som små, men det er åbenbart ikke løsningen for din mor jvf. din tråd; det var den lette måde at svare dig. ;)

Når det ikke er muligt at finde inspiration, ja så er det jo den totalt umulige opgave at svare dig. Og det er det jo fordi, vi ikke ved noget som helst om akvariets dimensioner og IKKE MINDST din gamle mors ønsker/håb/forventninger til en ny opsætning af hendes akvarium.

Hun må prøve at definere, hvad hun vil med sit akvarium, hvad hun drømmer om at se på, og hvad må det koste af både tid, penge, lyst til løbende vedligeholdelse o.s.v. o.s.v. o.s.v.

Det kunne da i øvrigt være interessant at se et billede af hendes akvarium, som du beskriver som ang. ligner "vildskab" - hvad betyder det?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Mr.P - 06/02-2017 10:33 06/02-2017 10:33
@sølz
Du har helt ret... jeg kan godt se det nu hvor jeg læser mit spørgsmål igennem igen *rødmer*
Hun har sådan et juwel på 180 liter og de er jo lidt højere end de er dybe...
så mit spørgsmpl skulle entlig hedde ..er der sider/grupper på nettet hvor hun
kan sidde og kikke på akvarie indretning for små eller høje akvarier.

Hun har siddet og kikket her på siden og på mange af de flotte akvarier der er, hun har også været på google men ikke fundet noget hvor hun kan se hendes type akvarie så hun kan dannne sig et indtryk.

Anyways så er det jo som du selv siger, noget svært at hjælpe når det kun er hende selv der ved hvordan hun gerne vil have det ser ud *uhh*

hun forklarede mig over telefonen at det lignede et vildskab, hvilket betyder at alle hendes planter har vokset sig så store gennem årene at det fylder det hele.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Sagu (Inaktiv) - 06/02-2017 16:00 06/02-2017 16:00
jeg har selv et juwel akvarium der er højere end det er bredt og det kan være lidt svært at indrette fordi der er så meget "tomt" rum foroven.

Jeg ligger et billede ind af mit eget akvarium som inspiration (men hvis hun ikke vil have et planteakvarie igen så er det jo nok lidt dårlig inspiration :D )

Udover dét kan hun jo søge herinde på brugerakvarier eller på pinterest (jeg har fundet mange meget flotte akvarier derinde, da jeg fandt inspiration til mit axolotl akvarie)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Jubel-Bille - 06/02-2017 16:31 06/02-2017 16:31
Indlægget er rettet 06/02-2017 16:36 06/02-2017 16:36 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Mit lido 200

Det ser ud som om, at vandet er ved at løbe ud af det :D
Kan ikke lige få det til at vende rigtigt *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger MortenDAD - 07/02-2017 09:11 07/02-2017 09:11
Hvis der er planter i og de vokser, så skal de beskæres for ikke at det skal ende med en jungle. (vildskab?)
Så er løsningen vel egentlig lige til - ingen planter.
Blade, rødder og grene på bunden, nogle nedhængende rødder, mørkt bundlag, dæmpet lys, en stor stime tetraer der lyser godt op og nogle pansermaller til at rode rundt i bunden. Måske en kokoshule eller 2 der bliver gemt lidt væk og nogle apistoer

Annoncører
Annoncører