Fangst af levende foder i februar

Postet under : Akvariesiden.dk - Foder
Visninger : 1140

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger helene (Inaktiv) - 02/03-2017 19:59 02/03-2017 19:59
Hvvornår kan man begynde at fange levende foder i naturen ? cyclops, sorte myg især ...
Og er der nogen som har nogle gode råd til hvor der er gode chancer for at finde noget - i Københavns Vestområde :) ...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger brib - 02/03-2017 20:40 02/03-2017 20:40
Da jeg boede i Kbh. Var mit foretrukne område de gamle fæstningskanaler i Brøndby. Men det er mange år siden efterhånden , så de er sikkert møgbeskidte i dag .

I dag har jeg adgang til et lille vandhul og på trods af den ringe størrelse, er der masser af Cychlops og mini Daphnier lige nu.

Jeg er ikke stødt på sorte myggelarver andre steder end i afvandingskanalerne i skoven, men det er ret besværligt at fange dem og sortere uønskede kræ fra .

Sorte myggelarver bliver gerne til stikmyg når de klægger. Det opdagede jeg på den hårde måde. :-) En spand jeg havde glemt under vasken i bryggerset, klæggede og hele hytten var fyldt med flyvende myg. Det gav en del myggestik.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger helene (Inaktiv) - 03/03-2017 10:33 03/03-2017 10:33
tak Brib, - og som en venlig sjæl gjorde mig opmærksom på, så er vi jo nu i marts så min titel var lidt misvisende :)

Men så man kan godt få fat i cyclops nu, - det var jeg lidt usikker på.
Jeg må jo måske bare ud og tjekke vandhuller rundt omkring ...

Sorte myg, dem har jeg selv masser af om sommeren i haven, men jeg var ikke sikker på hvornår de begynder at dukke frem, - de er ihvertfald ikke i haven nu

Er der sådan en nem måde at kende forskel på cychlops og små dafnier på ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger brib - 03/03-2017 10:43 03/03-2017 10:43
#3: Ja , der er stadig cychlops i mit vandhul. Men nu kan jeg se at hunnerne har store ægposer , så det kører nok på det sidste .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Svend Erik - 03/03-2017 20:15 03/03-2017 20:15
Det vandhul jeg benytter mig af er der som regel noget spiseligt i, bare det er frostfri. Ikke altid så meget det nytter en hel masse. Mon ikke det er det ca er det samme de fleste steder. Cyclops, hvide myg om vinteren og dafnier når det bliver lidt varmere

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Tutter (Inaktiv) - 05/03-2017 14:55 05/03-2017 14:55
Har også været på fisketur i dag men måtte opgive :( jeg fik alt for meget skidt med og ville ikke have det i akvariet. Så jeg venter til det bliver varmere og ikke regner. ;)

Annoncører
Annoncører