Thorichthys ellioti Gå sammen med??

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 781

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Andersen01 - 10/05-2017 16:49 10/05-2017 16:49
Hej

Jeg har bestilt denne art til et akvarie ved siden af mit malawi akvarie for at prøve en ny art og denne har jeg gået og tænkt længe over så nu skulle det være.

Men ved i hvilke fisk den kan gå med ellers uden de store problemer? Ved selvfølgelig godt at alt hvad de kan gabe over er føde og at slægtninge kan den krydse med så den går heller ikke.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Alpina - 11/05-2017 00:14 11/05-2017 00:14
De er rimeligt fredelige. Jeg havde på et tidspunkt nogen gående sammen med Guppy og det var kun de helt små Guppy der forsvandt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Lise HJ - 11/05-2017 09:18 11/05-2017 09:18
Hej,

Jeg er ved at starte et akvarie hvor jeg planlægger at have Ellioti i, så mit spørgsmål til dig er, hvor har du fundet dem? Jeg kan se du er fra Birkerød og jeg bor selv i Allerød og synes jeg har været Nordsjælland og KBH rundt uden held.

Jeg har pt platyer i akvariet, jeg håber de er "høje" nok til ikke at blive fodder. Senere, når akvariet er lidt mere modnet (startet op i påsken) planlægger jeg at tilføje en flok Congo tetra.

Mit akvarie er 450L, så det kommer selvfølgelig an på størrelsen af dit, hvad der er passende. Jeg regner/håber på at kunne få to par ellioti til at gå der sammen med ovenstående.

Mvh Lise

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Andersen01 - 11/05-2017 09:54 11/05-2017 09:54
Indlægget er rettet 11/05-2017 10:15 11/05-2017 10:15 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Okay jamen så virker de jo som en rimelig fredlig cichlide

Jamen det er min faste fiskepusher i værløse. Bonnie værløse

Jeg har bestilt 6 ungfisk på 4-6 cm så de kan få lov til at danne par.

Hvis det er kan jeg bede om 4 ungfisk mere?? Mener det var 65kr. Pr. Fisk

Det var vidst slutningen i måneden han ville få dem hjem.

Min plan var dog kun 1 eller 2 par så har måske et par til overs.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Lise HJ - 11/05-2017 13:16 11/05-2017 13:16
Når jeg læser rundt omkring på nettet er den generelle opfattelse at den er rimelig fredelig, dog selvfølgelig mere territorial med unger. Der er også eksempler på aggressivitet, men virker ikke til ofte forekommende. Dog læser man også om at parret blev sure på hinanden hvis man fjernede alle deres æg.

Min plan er at skaffe 7-8 ungfisk der så kan blive til to par. Jeg tror måske Plantorama får dem hjem til mig i slutningen af næste uge, men efter at have snakket i telefon med 7 forskellige deroppe er jeg ikke sikker på at hele informationen kom igennem. Sidst jeg forsøgte at bestille (i en anden butik) endte de med at have bestilt meeki hjem til mig.

Men godt at høre at der er et sted der kan bestille hvis Plantorama (også) viser sig at fejle.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Andersen01 - 11/05-2017 23:03 11/05-2017 23:03
Vil dog sige du næsten skal annulere hos plantorama så hvis du er i tvivl der. Brian får virkelig flotte fisk i hans indkøb

Og han har dem her i slutningen af måneden

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Lise HJ - 12/05-2017 10:08 12/05-2017 10:08
Jeg tror ikke de føler at de bestiller til mig i Plantorama. Den sidste jeg snakkede med hørte hvilken fisk jeg var interesseret i og fortalte bare noget om hvornår de bestilte og fik fisk næste gang. Han spurgte ikke ind til antal eller noget andet. Men jeg tror også det er en fisk de nogle gange har hjemme. Har set den ved dem før - bare ikke den sidste måned, hvor jeg har været på udkig.

Ved du hvornår Værløse bestiller fisken? Altså hvornår jeg senest skal ringe til ham, hvis jeg gerne vil have dem derfra? Andre steder jeg har snakket med lyder til at de ankommer omkring 2 dage efter bestilling (men at der er bestemte bestillingsdage).

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Andersen01 - 12/05-2017 10:40 12/05-2017 10:40
De tar afsted den 20-21 og er hjemme igen den 23 kl18

Men ville ringe til dem og hører ad.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger TangaThomas - 12/05-2017 11:29 12/05-2017 11:29
Jeg har haft Ellioti (ungfisk) som angreb mine voksne sort tetra, så det er ikke alle, der er så fredelige som det siges.

Annoncører
Annoncører