Så nu sol og cykel.

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 959

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Principia - 22/04-2018 17:56 22/04-2018 17:56
Nu skal det hele jo ikke gå op i fisk, nu vejret begynder at blive fornuftigt. Jeg har fået taget huld på sæsonen, og fået min gamle Principia ud på landevejen. Det var fantastisk at komme ud igen, bortset fra det faktum, at jeg for det første er i meget dårlig form efter vinteren. det var så en lille observation. Det næste er så at cyklen efterhånden har kørt så mange kilometer at den godt kunne trænge til en renovering. jeg har faktisk sat den af i skuret, i vinter hi, og taget dem frem, uden at have gjort noget som helst, ud over at pumpe. Normalt tager jeg den gerne ind og søger for at spiller, men ikke denne gang. Så jeg observerede at mine bespændinger til klamperne under skoene havde sat sig, så jeg var ved at ryge på røven, fordi jeg ikke kunne få fødderne fri. Klassisk begynderfejl, som er til evig morskab for folk der kigger på. Jeg klarede dog affæren uden at vælte, ved ganske elegant køre over for rødt, til stor irritation for mine medtrafikanter i bil. Der efter krævede et stop lidt forberedelse, så jeg i det mindste havde det ene ben fri. Jeg har dog også været lidt ude på MTB, men det er ikke meget, da jeg er mere til at spole KM på asfalt. Man skal jo gøre et eller andet for ikke at blive for fed, og det med at løbe er ikke lige sagen for mig.
Nå men. I løbet af ugen, skal jeg have min trofaste alu-ven op og give den en kærlig hånd, og så ellers glæde mig over foråret, hvor mænd kan samles og fortælle løgnehistorier, på landevejen, mens man nyder naturen og hygger sig med lidt sundhed. Så må vi bare krydse fingre for at sommeren bliver bedre end sidste år.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator scn - 23/04-2018 18:42 23/04-2018 18:42
I skuret??? Hvad satan!!!
Min gode cykel står i soveværelset, hvor ellers (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger brib - 24/04-2018 11:01 24/04-2018 11:01
Når jeg er ved at blive for fed , så er det altid tæt på denne årstid . :)

Meen - 3000m2 græs der skal holdes nede plus 150m hæk er faktisk fin motion .

Lægger jeg så de 25m3 brænde til der skal flækkes og lægges til tørre , så tror jeg at jeg får rigelig motion uden at cykle .

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator scn - 24/04-2018 12:49 24/04-2018 12:49
Du kunne kombinere tingene: Skift forhjulet på cyklen ud med en håndskubber, så får du cyklet OG slået græs på samme tid :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger d9ha - 24/04-2018 15:21 24/04-2018 15:21
Det er landevejen der trækker - ikke haven.

Har du hørt om et koncept der hedder spinning #1? Det kan meget vel udøves om vinteren og har den bivikning, at man er i form når sæsonen starter.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KimJ - 24/04-2018 20:35 24/04-2018 20:35
Jeg har desværre været nødt til at droppe det der cykleri. Det var helt umuligt at koncentrere sig både om det og om at blive fed... :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Daki (Inaktiv) - 25/04-2018 09:50 25/04-2018 09:50
d9ha skrev :
Det er landevejen der trækker - ikke haven.

Har du hørt om et koncept der hedder spinning #1? Det kan meget vel udøves om vinteren og har den bivikning, at man er i form når sæsonen starter.

Det er to helt forskellige ting, spinning og cykling uden for..

Men ja hjertet kan blive rørt, så det er nemmere i opstart fasen om foråret..

Det bedste ville være at købe en ruller, det giver den bedste træning, hvis man satser på at blive en god cykelrytter

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Principia - 25/04-2018 20:39 25/04-2018 20:39
#5+7. Vinteren hygge, spise drikke øl og koncerter. har prøvet spinning, og er ikke motiveret for at mase mens jeg glor på en væg.

#2 Jeg har også en i soveværelset. ;) ;) ;) ;) Men den liver ikke rørt meget. Det er mest den anden jeg bruger. Og den bliver jeg helt sikkert gladere for når jeg får en ordentlig gruppe på igen. Tænker lidt i den stil her Eksternt link https://www.campagnolo.com/WW/en/Mechanical_Groupsets/potenza_11/...

Så kommer den til at passe stumper med, bare knap så dyrt som den i kammeret. For nogle år siden havde jeg også en anden med Campagnolo, den var jeg også glad for. Den jeg kører på nu, er med Shimano, men det bliver jeg nok aldrig rigtig venner med.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Principia - 25/04-2018 20:45 25/04-2018 20:45
Min er magen til denne her. Altså slaven,

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Daki (Inaktiv) - 26/04-2018 09:13 26/04-2018 09:13
Principia skrev :
#5+7. Vinteren hygge, spise drikke øl og koncerter. har prøvet spinning, og er ikke motiveret for at mase mens jeg glor på en væg.

Hvis jeg går til spinning, sørge jeg nu for at sætte mig bag den kønneste pige i lokalet, hendes numse er en del kønnere end en væg (y) nogen gange kan man være heldig at selv instruktøren er en lille stram sag :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Principia - 27/04-2018 05:26 27/04-2018 05:26
Jeg har overvejet lidt at købe / prøve en hometrainer som man kan koble på computeren. og så køre nogle ruter. Jeg ved bare ikke hvor gode de er. Samt har jeg overvejet at tage mig lidt sammen, og begynde at løbe lidt i skov. Ikke noget vildt, bare lidt for at få gang i systemet igen. Samtidig ville det måske være en god ting for at holde en grundform om vinteren. Problemet er bare at jeg hader at løbe, så det med at tage sig sammen til det, er svært.
Måske som # 10 siger, finde en numse, bare i skoven. Men den løber nok fra mig. :D :D :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Svend Erik - 27/04-2018 22:09 27/04-2018 22:09
Den der med klamper der spænder hårdt er prøvet her også, dog uden skader. Men op af Munkebjerg på første tur og da jeg landede hjemme var jeg heldig med at komme ud af pedalerne. Havde nok slået mig hvis jeg havde haft brug for at stå af på bakken/bjerget

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Principia - 28/04-2018 13:35 28/04-2018 13:35
Så er der nusset og pusset, så den spiller. Cyklen er løbene revideret, så der er en del Shimano Tiagra, og en Del Shimano 105. Med følgene 53/39 - 12/25.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Daki (Inaktiv) - 29/04-2018 08:20 29/04-2018 08:20
skal selv have smidt 30 kg, så ses vi nok på landevejen :D :D :D pt kører jeg bedst nedad :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Principia - 29/04-2018 10:54 29/04-2018 10:54
Jeg kan nøjes med at skulle smide 5-8kg. jeg skal jo ikke ligne en albino fra Somalia. men nu du siger mødes på landevejen, tror jeg vi skal have købt lidt andet grej, da der lige er en lille vandpyt i mellem os. Men det kunne da være morsomt at mødes til motion og sladder om fisk. der findes ikke noget bedre til at genere billister, end når der ligger 8-12 mand, og snakker i astadigt tempo, på en lille landevej.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Principia - 29/04-2018 10:58 29/04-2018 10:58
Det kunne være at Kviller skulle kigge lidt på merchandise. Løbe og cykeltrøjer, og T-shirts med akvariesiden logo. Det kam måske bringe lidt til driften, samt når man møder en, som kører samme retning, kan man lige få sig en guppysnak.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger brib - 29/04-2018 13:53 29/04-2018 13:53
Principia skrev :
Jeg kan nøjes med at skulle smide 5-8kg. jeg skal jo ikke ligne en albino fra Somalia. men nu du siger mødes på landevejen, tror jeg vi skal have købt lidt andet grej, da der lige er en lille vandpyt i mellem os. Men det kunne da være morsomt at mødes til motion og sladder om fisk. der findes ikke noget bedre til at genere billister, end når der ligger 8-12 mand, og snakker i astadigt tempo, på en lille landevej.

Af og til har jeg lyst til at køre med Akva-Bussen på cykelstien når der kommer sådan en flok "Bjarne-Risser" og blokerer vejbanen . :-) Dette tillader færdselsloven, ikke, men tanken er da fristende :-)

Her er det dog ikke på landevejene jeg opponerer mod cyklister i flok, men på de store hovedveje hvor man støder på flokke af cyklister der laver nogle ualmindeligt farlige situationer .

Vi skal alle være på vejen og alle skal tage hensyn til hinanden. Men af og til kan det godt lige få mit gamle hjerte til at slå meget hurtigt når en i C. flokken pludselig ligger ovre i modsat vejbane .

Lolland er en cykel-Ø - Her bliver der afholdt mange løb om sommeren. Ruterne er afmærket og vi der kører på 4 hjul er selvfølgelig ekstra opmærksomme på de "svage" trafikanter i trafikken når disse løb afholdes.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Principia - 29/04-2018 14:27 29/04-2018 14:27
#17.
Jeg kører både meget bil, og meget cykel. Jeg kan se tingene fra begge sider. der er mange idioter på cykel som ikke tænker. men der er også mange billister som ikke har tålmodigheden til at give cyklisterne en chance for at trække viften ind.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Gnaske (Inaktiv) - 20/06-2018 00:42 20/06-2018 00:42
Brib til dig :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Principia - 22/07-2018 09:16 22/07-2018 09:16
Nu hjælper det på det. har smidt et par kilo, og kører stabilt 24-25 i snit, alt efter rute og landskab. Vi har faktisk været i nogle situationer, hvor bilerne holdte sig bag ved, fordi vi kunne køre hurtigere ned gennem svingene på cykel end de kunne i bilen. B)
Samt må man sige vejret har været med os i år. Så der er nok ikke den store grund til at pibe over det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger brib - 01/08-2018 20:59 01/08-2018 20:59
Gnaske skrev :
Brib til dig :D

19# : Så først dit indlæg nu . :) - Tak :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Principia - 08/10-2018 16:27 08/10-2018 16:27
Nu kan det ikke vare længe inden i får vejene for jer selv igen. Det er ved at være skiftetid, hvor vi søger i mod skoven hvor der er læ.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Brian Niels (Inaktiv) - 11/10-2018 12:52 11/10-2018 12:52
Ja, en uge mere eller så, men jeg hopper på bkool i stedet for skoven - knæene er ikke unge nok til det stads. Var lige ude går og trille 60 km rundt om Arresø. Hyggeligt. Lørdag igen - måske sidste gang for i år :( .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Principia - 12/10-2018 14:14 12/10-2018 14:14
Nå ja. Vi skal også trille lidt søndag.

Annoncører
Annoncører