Er det bare mig

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1473

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger M.A - 31/03-2019 11:52 31/03-2019 11:52
Hej er det bare mig eller er siden selt ikke aktiv som den var for flere år siden. Jeg mener der er ikk rigtig nogen ny tråde eller spændende debater og heller ikk forhandler annoncører.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger bjarne mouritsen - 31/03-2019 12:09 31/03-2019 12:09
Facebook er en hård konkurrent *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger M.A - 31/03-2019 12:21 31/03-2019 12:21
Ja men facebook var der også for ti år siden. Og der var flere akvariesider på det tidpunkt a

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger jacob - 31/03-2019 13:16 31/03-2019 13:16
Nej du har helt ret...siden er jo nærmest blottet for aktivitet og spændende tråde. Hvorvidt det er Facebook som er årsagen ved jeg ikke.. Det eneste positive er siden også er fri for tåbelige indlæg og elendig rådgivning...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Kristian Paaske - 31/03-2019 14:18 31/03-2019 14:18
Indlægget er rettet 31/03-2019 14:24 31/03-2019 14:24 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Nej der sker ikke meget her inde, blot i de få år jeg har været aktiv her inde har der været et ganske stor fald i aktivitet... Men jeg ved heller ikke, hvordan man skulle ændre det.
Siden har også fået lidt karakter af at være et begynder forum, hvor det meget er de samme spørgsmål der kommer igen og igen. Det er der som sådan ikke noget galt ved, jeg har løbende også mange begynder spørgsmål. Men jeg savner lidt at få indblik i sider af hobbyen, der viser mere erfaring, finesse eller nysgerrighed efter at prøve noget der er utraditionelt, nyt eller bare helt vildt :D .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Superbruger jacob - 31/03-2019 15:18 31/03-2019 15:18
Helt enig, synes også der mangler nogen tråde som indeholder lidt mere kød. Der må da være nogen som kaster sig ud i nogle spændende projekter ? Et opdrætsforsøg eller bare holde en ny art ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger M.A - 31/03-2019 15:42 31/03-2019 15:42
Lige presis og det gøre ikk noget at de samme spørgsmål bliver stillet helle tiden det er en del af hobbyen.men at siden er blevet dømt til en begynder hjemmeside er et problem der skal være plads både nybegynder og den erfarene akvarieist

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Alpina - 31/03-2019 16:36 31/03-2019 16:36
Facebook har overtaget meget fra diverse forums.

På Facebook er der også mange nybegynderspørgsmål og de samme spørgsmål stilles igen og igen - endda samme dag i samme gruppe.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Sølz - 01/04-2019 00:09 01/04-2019 00:09
Fatter ikke en brik af, at nogen spilder deres tid på en amerikansk side (facebook) i stedet for at f.eks. benytte denne danske side

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger KimJ - 01/04-2019 00:32 01/04-2019 00:32
Det er nok svært at pege på en enkelt årsag til at det er gået som det er, men det hjælper afgjort ikke på sagen, at der ikke er nogen som helst udvikling af siden, eller løsninger af de problemer der har eksisteret længe.

Man kan selvfølgelig ikke undgå at der forsvinder gamle brugere fra en side der så ensidigt har satset på nybegyndere; de bliver jo ikke ved med at være begyndere, men vokser simpelthen fra siden og bevæger sig ud til steder der i højere grad tilfredsstiller deres nye behov. Problemet er så, at der tilsyneladende kommer meget få nye til.

Det får selvfølgelig forhandlerne til at lægge deres reklamekroner andre steder, hvor de giver et bedre afkast... det er desværre en ond cirkel, som bliver vanskelig at komme ud af.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger M.A - 01/04-2019 10:26 01/04-2019 10:26
Du har helt ret kimJ
Men der må være nogen som kan lave om på det.hvis vi kan se problemet så må dem der har siden der jo også. Jeg mener ikk at mindes at siden er blevet lavet om i layout eller andet og der mangler en del arts beskrivelser som man detsvære har hørt at kommer snart.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger jacob - 01/04-2019 15:28 01/04-2019 15:28
#9 forstår slet ikke din holdning. Er med i diverse grupper primært om ungefødere, killi og labyrintfisk. Langt mere spændende end denne side nogensinde har været. Om man er til fb eller ej, må være op til den enkelte. Men at man udelukker sig pga siden er amerikansk har jeg svært ved at forstå. Men respekt for din holdning.

#11 Lige præcis artsbeskrivelserne er vist dækket ret godt. Hvilke mangler du fx ? Husk at alle kan bidrage med artsbeskrivelser.

Jeg har ikke nogen løsning på hvordan siden bliver fyldt med aktivitet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger M.A - 01/04-2019 18:16 01/04-2019 18:16
Der er rigtig mange arter af pansermalle og Lmaller samt apistogrammer der mangler i arts beskrivelserne.der bliver man nød til bruge google det har jeg ud for flere gang at ikk kunne finde de art jeg søgte efter her inde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Superbruger jacob - 01/04-2019 19:03 01/04-2019 19:03
Uden at vide det meget om apistoer, så synes jeg da at udvalget er ok hvilke arter mangler du du evt ? Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/?Type=118 man skal selvfølgelig skal man ikke kun bruge siden her til at finde oplysninger. Der

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger M.A - 01/04-2019 19:36 01/04-2019 19:36
Lige på tungen af apistogramma er
apistogramma barlowi som er mundrugne. Men jeg kan godt se din point i at det er svært at have alle arterne i i en hjemmeside og hviste ikk at man lave arts beskrivlser selv. Men der er mulighed for en update i denne område

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Superbruger jacob - 01/04-2019 20:18 01/04-2019 20:18
Hmmm... egentligt lidt underligt at den ikke beskrevet, når man tænker over hvor anderledes den er. Har du selv haft den ? Den er jo super fed, må prøve den en gang.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Superbruger jacob - 01/04-2019 20:30 01/04-2019 20:30

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger M.A - 01/04-2019 20:42 01/04-2019 20:42
jeg har ikk haft den før men har ledte efter den lang tid den er ikk så tit i handelen. Så den i malawi amager idag skal have snart

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Superbruger jacob - 02/04-2019 10:24 02/04-2019 10:24
Håber du får succes med dem, de er super fede

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Principia - 02/04-2019 16:12 02/04-2019 16:12
jeg tror til forskel fra andre, at det har noget at gøre med at det er blevet et forum, udelukkende med begynder spørgsmål. Der er nok mange som ikke svarer mere, fordi de er blevet trætte af at gentage sig selv. Samt mange af spørgsmålene kunne være besvaret, enten ved at købe en bog, ved anskaffelse af akvariet, eller ved at bruge 5 min på Google.

jeg tror som KimJ, også der er flere faktorer som spiller ind. Men jeg kunne godt udpege et par problemer, som jeg mener er en af oversagerne til det. Samt også hvorfor gamle brugere forsvinder.

At folk kommer og går, skyldes nok at nogen bliver fiskemættet, og dropper ud. Men så kommer andre til. men nogen dropper næsten med garanti også ud, fordi det hele er blevet lidt for rent.

At det så skulle frikende siden for dårlige råd er jeg ikke enig i, af flere oversager. Men jeg hører nok til dem som vælger ikke at starte en længere, og måske spændene dialog, fordi det ikke er umagen værd. Det var bare lidt offentligt tænkning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Superbruger jacob - 02/04-2019 20:58 02/04-2019 20:58
En tråd som denne Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1690568 og en tråd om den mundrugende apisto synes jeg er spændende. Sådanne tråde måtte der godt være mange flere af. Det behøver ikke være en tråd med det perfekte opdræt. Mislykkede erfaringer med opdræt er jo også vigtig læring.

Cichlids er dælme også blevet stille...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Palle Hansen - 04/04-2019 21:57 04/04-2019 21:57
Mon ikke det er en blanding af lidt af hvert. Tror at FB er med til at lukke mange gode hjemmesider, men håber da ikke at det sker for Akvariesiden. Mange er altid online med deres smartphone så de lige hurtigt kan følge med i hvad da sker på de forskellige sider de er på via FB.
Tror bare de glemmer at de forskellige indlæg forsvinder ret hurtigt hvor imod at indlæg på Akvariesiden og andre gode hjemmesider bliver gemt og kan altid hentes frem når man er i tvivl om noget, man kan vel godt kalde det et lille bibliotek.
Noget af det som jeg savner er bla. de gode indlæg om guppyer og de gode lange diskutioner mellem bla. Villads og Bo og syntes generelt der er for lidt indlæg om guppyer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 05/04-2019 10:18 05/04-2019 10:18
Jeg bruger Facebook, til at holde kontakt med venner, og så er jeg med i nogle få grupper. Hvis jeg skriver noget i en tråd på "Akvariesiden" på Facebook, så klikker jeg "Følg ikke denne tråd længere", for jeg gider ikke følge med, det er en tidsrøver, og en masse dumme svar, som i gamle dage på Akvariesiden.dk og Cichlids.dk. Jeg åbner jævnligt Akvariesiden.dk for at se om der er nye tråde. Jeg gør det uden at logge ind og uden at skrive. Til gengæld har jeg oprettet flere nye arter i artsregistret. Når jeg køber en ny art, og får taget et billede, så søger jeg info, og denne info kan jeg jo lige så godt lægge på Akvariesiden.dk, så ved jeg hvor jeg kan finde det, og andre kan også få glæde af det.
Jeg tror der er sket de som mange håbede engang. De hurtige dumme spørgsmål, som fik hurtige og til tider misvisende svar, er flyttet til Facebook, og de øvede sidder tilbage uden så meget at skrive om. Jeg tror som Jacob, at det ville være smart med lidt tråde om de interessante fisk og oplevelser vi har. Lidt om nyt udstyr. Trådene forsvinder ikke på Akvariesiden.dk som de hurtigt gør på Facebook.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Sylow (Inaktiv) - 06/04-2019 10:08 06/04-2019 10:08
Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen.
Men er ikke aktiv.
Jeg oplevede efter noget tid, at flere der spurgte om noget, blev trådt lidt over tæerne pga af noget andet.

Altså spørger man til noget, og bliver så kritiseret for noget helt andet, så syntes jeg ikke at det er rart at spørge.

Om det var folks indretning, sammensætning af fisk, valg af foder, eller noget helt fjerde der blev spurgt om, syntes jeg altid, at trådende endte ud i at nogle indgik i én eller anden diskussion eller debat, hvor trådstarter samt egentlige spørgsmål blev glemt.

Eller også kom der én eller anden sidebemærkning, som ofte var kritik, men ofte ude af kontekst i forhold til spørgsmålet.

Jeg går ind for at vi som mennesker skal hjælpe hinanden og komme med gode råd.
Men hvis jeg bliver spurgt til råds om noget lys, og vælger at svare, at jeg syntes at vedkommendes indretning er grim og at akvariet er for lille, men ikke kan hjælpe med lyset. Så syntes jeg godt nok ik at det er i orden.

Derfor har jeg trukket mig, fra denne side.

Jeg ejer forresten ikke en profil på FB.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/04-2019 11:27 06/04-2019 11:27
#24 har en god pointe synes jeg.
Ofte bliver der aldrig svaret konkret på stillede
Spørgsmål, men der bliver øset ud af irrelevante og ikke altid velmente kommentarer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Superbruger jacob - 06/04-2019 19:25 06/04-2019 19:25
Jeg synes nu det er fint at der kommenteres på andet end der spørges om. Selvfølgelig skal man have svar på det der spørges om og der skal svaret ordentligt. Men synes ikke det er noget problem, hvis der fx kommenteres på en sammensætning. Jeg opfatter det bare som en ekstra hjælp.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Sylow (Inaktiv) - 06/04-2019 21:13 06/04-2019 21:13
Jeg syntes godt det kan virke bedrevidende og unødvendigt kritiserende. Men måske er jeg for nærtagende. ;)

Jacob, du siger at du vil opfatte det som ekstra hjælp. Men hvad nu hvis du har gode erfaringer med din sammensætning og er rigtig glad for den? Og du spørger til noget helt andet...
Ingen siger at det kun er nybegyndere der bliver kritiseret, for alt muligt. Kunne ligeså vel være at du netop havde lavet din sammensætning af erfaring og havde brugt lang tid og mange penge og kræfter på at nå til at finde præcis dén balance i dit akvarie...
Ville du så stadig finde det behjælpeligt, hvis nogen mente at du liiiiige burde have overvejet ditten og datten. Når nu du nok har studeret ALT hvad der kan studeres derom...?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Superbruger jacob - 06/04-2019 21:24 06/04-2019 21:24
Jeg skulle måske have udtryk mig lidt mere tydeligt. Sammensætninger, indretning af akvarier og pladskrav er jo ofte ret subjektivt. Hvad der virker for A behøver ikke virke for B. Jeg synes ikke det skal opfattes bedrevidende, men som sagt bare som en ekstra hjælp. Fint med dit indlæg, jeg synes bare ikke det er noget stort problem på siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Palle Hansen - 07/04-2019 08:52 07/04-2019 08:52
Syntes lidt at fornemme at nogen er lidt træt af at svare på spørgsmål fra nybegyndere og det kan man måske også godt blive. Feks. " Er min Guppy gravid " Jeg syntes også at man som nybegynder har lidt pligt til selv at løse problemet ved at søge lidt på siden inden man spørger, men hvis man som nybegynder ikke bliver hjulpet lidt igang bliver man jo heller aldrig erfaren.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger henrik_40 (Inaktiv) - 07/04-2019 13:13 07/04-2019 13:13
Et forslag til webudvikleren af denne side:
Lav en mulighed for at man får email (brugeren skal have mulighed for at slå til /fra), når der kommer nye tråde og/eller når der kommer kommentarer til en tråd man allerede deltager i.

Jeg tror at det kunne gøre akvariesiden mere populær ved ovenstående tiltag. Facebook siger lyde, giver pop Up og alt muligt andet, som gør at man deltager mere aktivt.

(og jeg er ligesom #9-kommentaren stærk modstander af Facebook, mest fordi at brugere med åbne øjne finder sig i at blive overvåget... det fatter jeg ikke..)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger henrik_40 (Inaktiv) - 07/04-2019 13:16 07/04-2019 13:16
Det er som om min efterlyste funktion allerede findes, ved "send besked", men en tilsvarende når man - som skrevet - deltager i tråde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Det er som om min efterlyste funktion allerede findes, ved "send besked", men en tilsvarende når man - som skrevet - deltager i tråde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger rw - 07/04-2019 22:13 07/04-2019 22:13
her er mit lille indspark...

jeg lurede flere gange på forummet inden jeg oprettede mig som bruger. til dels fordi som nogle af jer andre også nævner, så er tonen ikke altid lige god. jeg synes at man som nybegynder eller erfaren, selv lige skal opsøge svaret via google, bog eller hvad man nu har inden man beder andre om et svar. for mig er det ggså en stor del af hobbyen. -læse og undersøge...
den anden grund til at jeg ventede et stykke tid med at lave bruger profil var at der tilsyneladende ikke var særlig meget interesse for de fiske arter jeg synes er spændende, så det virkede ikke som om at der var nogle andre man kunne dele erfaringer med.

i forhold til hvad der evt. kunne gøres ved forummet for at give en bedre oplevelse, vil jeg forslå at samle subforums under samme samme side. så der ikke er en discus, chiklide osv. side. alle de ting vil jeg nok bare holde som underkategorier på hovedsiden. derudover kunne det være at nogle af de nuværende underkategorier også kunne samles.
grunden til at jeg tror at det vil hjælpe at samle dem, er at vi undgår et nyt indlæg hist og her hvert halve år.. det får ihvert fald siden til at se meget forladt ud. -men, hvis det blev lidt mere samlet, ville siden måske fremstå mere livlig...

til sidst vil jeg bare sige at jeg håber at en tråd som denne, sparker lidt nyt liv i forummet og giver folk lysten og nysgerrigheden tilbage.

-ohh! til allersidst, må jeg hellere sige at jeg håber ikke at jeg trådte nogle over tæerne og at mine forslag var til at forstå...

-r

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Administrator Sponsor ken kætbak - 08/04-2019 04:22 08/04-2019 04:22

Den funktion findes allerede.
Spørgsmålet er så desværre om mail serveren er kommet ordentligt op og køre?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Principia - 08/04-2019 16:16 08/04-2019 16:16
#27#28. I har begge lidt ret. Det bliver hurtigt noget rod, når en tråd bliver kapret. Men at man ikke skulle kommentere på hvad man ser, giver ingen mening. Normalt når en erfaren kommenterer et problem, ved siden af spørgsmålet, er det jo ikke for at være et svin, men nærmere for at gøre opmærksom på der måske er eller kan opstå et problem.

Hvordan det så bliver opfattet i den anden ende, er ikke til at vide. men man skal huske at langt de fleste ting ser værre ud når de er skrevet end når de er blevet sagt. Samt kan man ikke fornemme tonefald og kropssprog, når man sidder i forum. Så nogen gange, skal man passe på, at man ikke kører sig selv helt op i det røde over bagateller. desuden vælger men selv hvad man vil svare tilbage på.

Jeg savner lidt de gamle dage, hvor der var lidt højere til loftet, og det gav nogle livlige men også lærerige debatter, om hvad man kan og ikke kan.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger fhh - 16/04-2019 20:49 16/04-2019 20:49
Nu kender jeg ikke meget til fjæsbogen. Kigger man på databasesystemet alene som system,kan man så sige, at fb er nemmere at junglere rundt i eller bedre? (når man altså behersker det).

Jeg fik engang fremlyst (ikke efterlyst) en kat, som var flyttet ind hos os og meget gerne hurtigt skulle tilbage til rette ejer. Dyrlægen var behjælpelig og oprettede en tråd på fb. Efter få indlæg kørte det hele ud i skoven, hvor en bruger skrev "Jeg havde en kat, der ligner, men den døde for 11 år siden af kræft". Min fornemmelse er, at der er utrolig meget støj eller pjat på fb.

Ud over AS har jeg været flittig bruger af Eksternt link www.akvarieplanter.dk , der lukkede på et tidspunkt efter at systemet fik en virus. Det er vist nok videreført på fb.

Annoncører
Annoncører