Fisk til akvoponics på lukket, men uopvarmet altan?

Postet under : Havedam - Fisk
Visninger : 476

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Akvapon (Inaktiv) - 16/04-2019 09:35 16/04-2019 09:35
Jeg har en ret speciel forespørgsel.

Jeg vil lave et ferskvandsakvarium på min altan. Om sommeren er der nok ca. 25 grader (jeg prøver at holde temperaturen på maks 25 grader, - af hensyn til såvel mennesker som mine planter). Om vinteren er der tæt på 0 grader. Jeg har 2 år haft potter stående derude med vand i underskål og har endnu ikke oplevet at det er frosset. Men mine termometre viser tæt på de 0 grader.

Så spørgsmålet er hvilke fisk kan leve i et akvarium derude?

Idéen er i øvrigt at lade fiskene indgå i et akvaponics anlæg. Så jeg fodrer fiskene som til gengæld "fodrer" mine planter (med især kvælstof).

Jeg kender intet til akvarier og har end ikke et endnu. Men jeg forestiller mig at hvis jeg gik ned til dyrehandlen og købte nogle flotte fisk, - så vil de få det slemt til vinter. Er det ikke korrekt nok???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KasperK/Lolland - 16/04-2019 14:00 16/04-2019 14:00
Det bliver svært.
Det mest indlysende valg ville være Guldfisk eller Solfisk, men de stiller for det første nogle væsentlige krav til størrelsen på akvariet ( stort ) og desuden går i dvale i vinterhalvåret, hvor temperaturen er lav, og så heller ikke har det specielt godt ved temperaturer omkring og over 25° C.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger jacob - 16/04-2019 15:54 16/04-2019 15:54
Jeg tænker at Aphanius slægten er oplagt, se fx her Eksternt link https://www.seriouslyfish.com/species/aphanius-mento/ Jeg synes de er super spændende, og har haft stor succes med at holde dem ude (dog ikke om vinteren) de er ikke til at finde i en normal akvariebiks. Har flere gange købt og klækket æg på aquabid. Det er ikke svært, men måske aligevel en stor mundfuld for en nyslået akvarist.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Svend Erik - 16/04-2019 22:09 16/04-2019 22:09
Hvid skybjerg, godt nok er 25 g til den varme side

Annoncører
Annoncører