Erfaringer med Juwel Rio (450 liter) akvarieskab

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 326

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger tordenflue - 13/08-2019 12:54 13/08-2019 12:54
Hej

Jeg har købt et brugt Juwel Rio 450 liter akvarie uden tilhørende bord. Baljen skal selvfølgelig stå på noget, så har kigget lidt på Juwels egne akvarieborde. De slår mig dog som en anelse spinkle i konstruktionen. Jeg er ikke i tvivl om at bordet nok skal holde til akvariets vægt osv. Det er mere holdbarheden på sigt, som bekymre mig. Har prøvet at søge info men er ikke blevet klogere.
Er min bekymring ubegrundet? Eller vil jeg være bedre tjent med at købe en solid egetræs skænk til mit akvarie?

På forhånd tak for hjælpen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KasperK/Lolland - 13/08-2019 16:00 13/08-2019 16:00
Man kan altid starte med at foretage en vurdering vedrørende producenter og produktansvar, og derefter føre tankevirksomheden videre omkring, hvorvidt en større virksomhed ville turde at sælge et produkt til et specifikt formål, uden at være 112 % sikker på, at produktet kan holde til den type brug det bliver solgt til.

Med andre ord, hvis juvel sælger bordet, kan du også være sikker på, at skidtet nok skal holde.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger brønderslev - 13/08-2019 20:45 13/08-2019 20:45
Indlægget er rettet 13/08-2019 20:50 13/08-2019 20:50 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Vi har et Juwel Vision 450, som efterhånden er ved at være halvandet år gammelt. Der er ingen grund til at være bekymret over styrken på akvarieskabet. Den eneste ulempe hvis man endelig skal nævne noget, er at der ikke er nogen bagplade på skabet, ligesom på f.eks Akvastabil. Det betyder at skabet hurtigt bliver snavset indvendigt, da støv fra rummet ryger ind bagfra i skabet.
Som #2 også nævner, med det antal akvarier Juwel laver ville jeg ikke være nervøs, det ville jeg nærmere være med et møbel der ikke er konstrueret til formålet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger tordenflue - 14/08-2019 22:21 14/08-2019 22:21
Jeg siger mange tak for de gode råd. Bestilling på Juwel akvariebord er sendt afsted :)

Annoncører
Annoncører