Yngelpleje spørgsmål

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Fritsvømmer
Visninger : 174

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sunzone - 15/04-2020 23:12 15/04-2020 23:12
Hej

Jeg har desværre mistet min eneste han idag, da han var hoppet om bag ved baggrunden (der er fixet med masser af filtersvamp i spænd), og da udsigten til at kunne få fat i en ny ser dårlig ud pt, har jeg valgt efter råd fra en ven at tage yngle fra de 2 hunner med skuffe (de har de sidste 4 mdr. fået lov til at selv spytte ud i hoved akvariet, hvor ingen unger dog er overlevet), i håb om jeg kan få en ny han derfra.

Arten er aulonocranus dewindti "isanga"

Det blev til 27 unger fra de to, hvor den ene kuld er fritsvømmende uden blomme, og det andet også svømmer fint dog med en smule blomme tilbage.

Billede af de små basser

Tanken er at fodre med knust Tanganyika flakes, og så skifte over til afskallet artemia æg, men jeg er usikker på hvornår dette skal gøres ?

Mht vandskifte tænker jeg at skifte 30% hver 3 dage (de går i et 54L), er dette overkill ?

Er der nogle typisk faldgruber jeg skal være opmærksom på ?

Jeg vil gerne gå med livrem og seler, da det er super vigtigt for mig at disse kuld overlever, så alle råd modtages med kys hånd. Dette er første gang jeg er hands on, når det kommer til at opfostre yngel.

billede af hannen

Annoncører
Annoncører