Vand på lys armaturet

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 2662

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Mixtur - 28/09-2007 17:07 28/09-2007 17:07
Hej, har lagt mærke til at det vand pumpen "skyder" ud laver nogle bitte små bobler i vandet som springer op af vandet og op på lys armaturet, det skulle armaturet nok kunne klare ikke? for der kommer alligevel noget vand derop på...
hvornår mener i man kan sætte fisk i, i sit nyopstartede akvarie?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Downwindz (Inaktiv) - 28/09-2007 17:21 28/09-2007 17:21
Da jeg startede mit første akvarie op for 1 måned siden, der stod mit vand med varme etc på i 10 dage uden fisk. Afhængigt af hvor stort et akvarie du har skal du langsomt øge mængden af fisk i akvariet fra start datoen, da det stadig tager lidt til inden Filteret er helt indkørt.

Jeg har aldrig haft problemer med mine vandværdier. Nogle fodre vandet med lidt flager inden man putter fisk i for at imitere foder der ikke når at blive spist, og de bakterier som skal dannes i dit filter og akvarie skal have noget at leve af.

- Mvh Stine

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger 12walle (Inaktiv) - 28/09-2007 18:42 28/09-2007 18:42
Hvis det er et akvarie armatur kan det godt holde til lidt vand skænk. Jeg bruger baktozym, kan købes ved den lokale dyrehandel, så kan de første fisk komme i efter et par dage..
Ellers skal du vente min 14 dage med de første fisk, evt. giv akvariet lidt fodder så er filteret hurtigere kørt ind!

Venligst
Claus Pedersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Mixtur - 29/09-2007 13:34 29/09-2007 13:34
okay, der fulgte sådan noget bakterie noget med til mit akvarie sæt, noget aqua plus og så sådan noget bakterie noget...
og har os hældt lidt fodder i akvariet... men venter nok til onsdag med de første fisk, så køber j en 5 suge malle fisk, ka ik huske hvad de hedder.... men de sku være rimelig nemme at holde sagde min lokale dyrehandel.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Mr.Frog - 29/09-2007 17:57 29/09-2007 17:57
Du skal bare tørre armaturet af indvendigt en gang imellem så undgår du at der dannes for mange alger og andet skidt oppe i amaturet og på lysrørene.

Venligst
Mr.Frog

Annoncører
Annoncører