Otocinclus affinis, spørgsmål

Postet under : Akvariesiden.dk - Maller
Visninger : 3008

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
PalleMalle - 28/09-2007 08:34 28/09-2007 08:34
Hejsa,

Nu håber jeg at jeg kan finde ud af det her, - faldt over siden og har nemlig lidt spørgsmål vedr. Otocinclus affinis - Dværgsugemaller.

Sagen er at for ca. 3 år siden købte vi et brugt akvarie inkl. fisk, til dette akvarie fulgte en malle med, - som hedder PalleMalle ;-)
- De forrige ejere havde PalleMalle i 3 +/- år, dvs. at han i dag er omkring de 6 år.

Men, sagen med PalleMalle er at han er faktisk ikke særlig "dværg" agtig. Han er faktisk rigtig stor.
- Hvortil min teori om at han nok er en hun kommer ind? Han (Hun!?) er ihvertfald mere end 5 cm, nok mindst omkring 7cm vil jeg skyde på.

Men yderlig beskrivelse m.v. omkring Otocinclus affinis passer ret godt til PalleMalle mht farve, og også udfra billeder.

Nu kommer det største spørgsmål, - hvor gamle bliver Otocinclus affinis?
- Og hvordan kan man se på dem om det er en han eller hun?

Og er Otocinclus affinis meget normal at finde i dyrehandler? Eller er det primært alm. maller?

Har desværre intet billede af PalleMalle pt. men vi vil jo gerne vide lidt mere om ham/hende, for hos os er han noget af en særlig fisk.

Mvh. Julie & PalleMalle

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 28/09-2007 08:41 28/09-2007 08:41
Velkommen her på AS - jeg håber da, I bliver hængende :-)

Jeg har selv 7 Otocinclus'er og er meget glad for dem.... Det kan tit være temmelig svært at artsbestemme Oto'erne - nogle af dem ligner hinanden UTROLIGT meget, også affinis kan forveksles. De Oto'er jeg har, er solgt som affinis, men er det altså ikke! Men generelt synes jeg, man tit ser Oto'erne i butikkerne - ihvertfald de steder, jeg kommer. Desværre kan jeg ikke hjælp med alder og 100% kønsbestemmelse, men der kommer garanteret nogle andre forbi tråden, der kan.

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Erling F. Jensen (Inaktiv) - 28/09-2007 11:22 28/09-2007 11:22
Kan du ikke ta' et billede så er det lettere at bedømme?

Mvh.
Erling F. Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jbpanaque (Inaktiv) - 28/09-2007 18:15 28/09-2007 18:15
Otocinclus affinis er ret sjælden i handlen. men som #2 påpeger er det tit næsten umuligt at se forskel på mange arter.

Mvh.
jbpanaque

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger jbpanaque (Inaktiv) - 28/09-2007 18:17 28/09-2007 18:17

Annoncører
Annoncører