Ny yngel akvarium

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2703

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Beda - 19/09-2007 15:58 19/09-2007 15:58
Jeg skal til at opret et ny akvarium, hovedsaglig for min fiske unger. Den skal være mindre end jeg har nu. Jeg har allerede i forvejen en 250l akvarium, men jeg mener den er for belastet for unger. De kan nemlig ikke være i fred for de større fisk. Hvor langt tid skal der gå efter jeg har fyldt akvarium med vandet og kom planter i, inden jeg kan putte min unger ned i det? Er der noget jeg burde tilsæt til vandet for at gør det bedre for fiskene? Jeg ved at der er forskellig kemikalier man kan købe for at gør vandet klar for fisk ret hurtigt. Er der nogen som har erfaring med det?

Venligst
Beda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KasperK/Lolland - 19/09-2007 16:04 19/09-2007 16:04
hvis du fylder yngelakvariet op med ca 50 % vand fra det store akvarie og 50 % vandværksvand kan du stort set benytte akvariet med det samme! Hvis du så efterfølgende laver 30 % vandskift hver uge, er du også sikker på, at du får renset ud i affaldsstofferne.
Jeg selv bruger ikke, og har aldrig brugt, vandkemikalier! Nogle gør ikke andet end at sværge til tilsætning af diverse vandkemi! Prøv selv, om du kan se nogen forandring af fiskenes adfærd efter vandskift, med eller uden tilsætning! Det er næsten det nemmeste råd!

De bedste hilsner
Kasper/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Beda - 19/09-2007 16:58 19/09-2007 16:58
Tak for det bedste råd jeg har hørte indtil nu! Er der andre voksen fisk som vil kunne svømme fredelig med mine unger, altså uden at spise dem? jeg har en kuld sværddrager unger på et uge gammel, og de vokser stødt og rolig, og nu kan jeg se deres farvetegn.

Venligst
Beda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 19/09-2007 17:53 19/09-2007 17:53
Ja når man har indkørt akvarie er det let at starte et nyt, der er ingen fisk der ikke spiser fiskeyngel, men nogle er større banditter end andre. Man kan købe startakvarier på 56 l. til omkring kr. 350. kompl med varmer, filter, lampe og rør, det er et billigt akvarie til mindre yngel.

Mvh.
Erik Kaxe

Annoncører
Annoncører