Hjælp med at se kønskorskel mellem cosby guramier

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 2433

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Beda - 19/09-2007 09:46 19/09-2007 09:46
Hi! Jeg vil godt vide om der er nogen som kan give mig et godt prej om hvordan jeg ser kønsforskel hos cosby guramier

Venligst
Beda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jery (Inaktiv) - 19/09-2007 09:52 19/09-2007 09:52
Jeg har ikke den fjerneste forstand på labyrintfisk, så jeg kan ikke komme med nogle råd.
Derimod en lille venlig henstilling om ikke at 'spamme' AS til med så mange tråde, egentlig omhandlende det samme - altså kønsforskel på diverse fisk og så et sidespørgsmål om smerlinger (prøv at kigge under "fisk" øverst i menuen).

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Beda - 19/09-2007 10:10 19/09-2007 10:10
Tak skal du have for gode råd!! Jeg er nybegynder på disse sider, og var ikke helt klart over hvordan det hele virkede, så mu du undskyld mit "spamme" Jeg skal nok lade vær med det fremover, nu at jeg ved hvordan det hele virker!!!

Venligst
Beda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Steffen Kbh - 19/09-2007 10:31 19/09-2007 10:31
Du kan se det på rygfinnen mener jeg, hos hannen er den længere og mere spids, hunnens er kortere og afrundet.

Vh.
Steffen Kbh

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger lillian53 (Inaktiv) - 19/09-2007 13:50 19/09-2007 13:50
som 4# skriver er det har selv haft dem(nogen sataner)

Mvh.
Lillian Werliin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Beda - 19/09-2007 14:15 19/09-2007 14:15
jeg havde 2 cosbys og den størrest var konstant efter den mindre. men jeg ved ikke om deres køn, og nu døde den stor i nat, uden tegn overhovedet på sygedomme. hvorfor kalder du dem for nogle sataner?! Og hvorfor dør fisk i det hele uden tegn på sygedomme?

Venligst
Beda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger XXXX (Inaktiv) - 19/09-2007 15:01 19/09-2007 15:01
hvor stort er akvariet de går i. det er meget sandsynligt at den lille er blevet stresset ihjel

Lillian kalder dem nok nogle sataner fordi de kan være ufatteligt aggresive

Med venlig hilsen
Thomas Rasmussen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger helene - 19/09-2007 17:42 19/09-2007 17:42
Guramier er ikke agressive fisk, men blot meget territoriale og vores akvarier er oftest alt for små til at en han kan opretholde sit naturlige territorie. Hans natur er at jage alle, også hunnerne væk fra det område hvor han har tænkt sig at lave sin meget sårbare og skrøbelige skumrede, som han har tænkt sig at passe gevaldig godt på :-)
Cosby (en variant af trichogaster trichopterus) hører til en af de større og mest territoriale guramier og derfor er det som Dusetagu skriver meget sandsynligt at det er størrelsen af akvariet som har betydet at en af dem blev jagtet til døde. Det er nemlig det som sker, hvis hunnen ikke kan komme væk. Cosby guramier ville jeg kun med forsigtighed have i et 250 liters, ideelt set skal det være større.
Mht. kønsforskel, så er det rigtigt at rygfinnen hos hannen er lidt spidsere og længere, hunnens er mere rund, men det kan være ganske svært at se forskel, nogle hanner har en rygfinne som kan virke rund og som først med tiden tydeligt bliver mere spids i det ...

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Beda - 19/09-2007 17:50 19/09-2007 17:50
tusind tak helene, virkelig konstruktiv kommentar jeg kan bruge til noget. Det var det med cosbys, men hvad så med perle guramier og blå guramier?

Venligst
Beda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger helene - 19/09-2007 18:01 19/09-2007 18:01
øh... :-) der er ikke lige noget om perle eller blå guramier i dit spørgsmål i den her tråd ... men altså, cosby er en variant af blå gurami, så det er det samme. Perleguramierne er lidt mindre territoriale, men kan også godt være lidt sky og kan godt blive domineret af blå, guld eller cosby guramier, - egentlig synes jeg perleguramier er bedst i sit eget 'stille' akvarie , med nogle andre lidt rolige fisk.

Mvh.
helene

Annoncører
Annoncører