Opdræt mellemamerikanske cichlider

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 3141

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Helge Navrsted - 18/09-2007 20:27 18/09-2007 20:27
Er der nogen der erfaring med sajica kontra zebra?? For en lille måned siden anskaffede jeg et par at hver. Nu har den
ene sajica og zebra dannet par og har desuden fået unger. Ska de i toilet eller skal jeg vente og se hvilke gadekryds
der er kommet ud af parringen.

Med venlig hilsen
Helge Navrsted

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger dave - 18/09-2007 20:34 18/09-2007 20:34
Du kunne vente og se. Jeg mener at have læst om det i en tråd fornyligt. De skulle være levedygtige men vist nok sterile.

Med venlig hilsen
David

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Carsten From (Inaktiv) - 18/09-2007 20:44 18/09-2007 20:44
Jeg ville aflive ungerne. Hybrider er ikke en god ting.

Hilsen
Carsten From

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger tove - 18/09-2007 20:52 18/09-2007 20:52
Aflive ungerne, og skil paret ad.

Mvh.
tove

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger dave - 18/09-2007 22:25 18/09-2007 22:25
Hvad er problemet med hybrider? Jeg er bare nysgerrig....Jeg har ikke så stor kendskab til det, ud over den tråd jeg mener at have læst her på side.

Med venlig hilsen
David

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 18/09-2007 23:05 18/09-2007 23:05
Hybrider er næsten det samme som faunaforurening, og det ønsker vi vel ikke.
Vi prøver på at skabe et stykke natur inde i stuen, og putter så forskellige misfostre i det, og nyder naturen, eller hva?
Så accepterer vi vel også papegøjefisk, og andet skrammel.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger amazon (Inaktiv) - 18/09-2007 23:49 18/09-2007 23:49
jeg er også klart imod hybrider og papegøje fisk. væk med dem.
MEN?????
er alle akvarie fisk ikke snart "pyntet" på den ene eller anden måde efterhånden??
alle disse slør former og dobbelt røde og golden dit og dat, eller avlet større mere robuste.
hvilket jo også betyder at de er indavlet til det næsten er en helt ny fiske art.
jeg prøver selv at holde mig så tæt på original formen og meget gerne VF , men det er der også nogle der stærkt imod ??
det er vist lidt et temperament spørgsmål ???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 18/09-2007 23:54 18/09-2007 23:54
Jo, der er rigtig mange, der er ved at være pyntet, og selvom vi avler på rene fisk, så er det jo ofte os der udvælger fiskene, og ikke naturens gang, så alene på den måde kan der fremelskes klarere og dybere farver, end dem man ville se i naturen.
Der er dog også fisk, der bliver svagere i farverne, ved opdræt, men det er vistnok mest cichlider fra afrika, men her er jeg totalt blank... Har aldrig interesseret mig for fisk, hvor man ikke kan have planter, eller kun få arter af planter.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger amazon (Inaktiv) - 19/09-2007 00:10 19/09-2007 00:10
ja man vælger jo selvfølgelig altid selv de flotteste og stærkeste til avl. (forståeligt nok)
men jeg tror også dog også at langt de fleste hobby avlere er rimeligt bevidste om indavlskonceptet.
det er langt værre med den profesionelle avler der vil være frst med det sidste nye.
fisk med så lange finner at staklen næsten ikke kan svømme, det sidste nye jeg er stødt på er langfinnede kobberpansermaller og hvilken rædsel de dog var.
se bare påvores stakkels sommerfuglecichlide, der er nu en helt stamme i handel verden over hvor de er fuldstændig ude af stand til at tage vare på deres eget yngel , instinket er avlet væk fordi at de har aft for travlt med at få dem ynglet og fik lige fat i nogle der ikke havde det instinket og fik avlet dem i millionvis ved at fjerne æggene fra dem med det samme

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger dave - 19/09-2007 18:50 19/09-2007 18:50
ok, men ellers er der ikke noget galt i det? ;-) Nej, jeg kan selvfølgelig godt se det med naturen. og jeg er da også imod papegøjefisk og fisk der har mærkelige finner. Men jeg synes det er spændene det med at finde de flotteste individer at avle videre på og de stærkeste. Det er jo også naturligt 8survival of the fittest! Men der hvor fiskene lider for det vil jeg da trække grænsen.

Med venlig hilsen
David

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger mariadan (Inaktiv) - 18/08-2010 23:27 18/08-2010 23:27
hej alle sammen
jeg vil hører om der er nogen som har en han i overskud af Cryptoheros sajica da min døde i min ferie :( en som jeg kan købe eller bytte til noget anden.
eller om der er nogen som kender nogen, som bor i nærheden af århus eller randers som har en han .... ?????
hilsen maria

Annoncører
Annoncører