Kamphan der jages -

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 3155

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Søren c - 16/09-2007 20:42 16/09-2007 20:42
Hej
Jeg har i en uges tid haft en kamphan sammen med mine andre fisk. Da jeg kommer hjem idag finder jeg ud af at den bliver jagtet af mine blødende hjerter samt et par af mine sværdragere. Kamphannen ser helt medtaget ud og hænger bare i overfladen af akvariet. Den har den sidste time prøvet at gemme sig - svømme væk mm. Der har ikke været noget overhovedet de andre dage - da har de hygget sig fint sammen.

Såørgsmål. Er der noget jeg kan gøre, eller vil den dø.??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Dez_84 (Inaktiv) - 16/09-2007 21:12 16/09-2007 21:12
Eksternt link http://akva-net.hjem.myinternet.dk/bettaaq.htm

Læs dette, det kan give en idé om hvordan kampfisks adfærd er.
Men det lyder stadig mærkeligt at de andre fisks skulle jagte kamphannen. Umiddelbart ville jeg nok forsøge at lave en hule til ham så han kan gemme sig. eller hvad siger i andre?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Dez_84 (Inaktiv) - 16/09-2007 21:20 16/09-2007 21:20
Eksternt link http://www.akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel_ny.php?id=594
Her er et link til hvordan man evt. kan lave sådan en hule.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Tante Lilla - 16/09-2007 23:31 16/09-2007 23:31
Jeg synes nu også, at det oftere er kamphannen der er offere.
Det er mere ham man tar' hensyn til, når der skal vælges andre fisk til at gå sammen med ham, end de andre fisk.
Mine har også fået flået fanerne af indimellem, og så må de andre fisk eller han flyttes og ha' andre samboer, efterhånden har jeg lært, hvem der kan kan lade ham være. Det har endnu ikke været ham, der har lavet problemerne, så det med at være kamplysten, er vist mest overfor deres artfæller eller nogen der ligner. Mine har altid været yderst fredelige.
De har masser af gode huler, og dem er de glade for at stå og hvile i, eller holde udkik, eller hvad de nu laver.

Mvh.
Ina Olsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Søren c - 17/09-2007 08:50 17/09-2007 08:50
Hej Ina.
Desværre døde min kamphan her til morgen.
Spørgsmål. Er det nogle specielle huler du har til kamphannerne?
Venligst kom med alle de gode ideer du har til hvordan man bedst kan have kampfisk sammen med andre akvariefisk.
Er der nogle bestemte planter der er bedre end andre? Mit akvarie er 200 l
De andre typer jeg har er black Molly - silver molly - sværdrager - platy - blødende hjerte og kileplet.

Annoncører
Annoncører