Søheste til ferskvand!!? hvor ?
Postet under :
Visninger : 9303
Alexander
-
![]()
kan man få søheste til ferskvand? der er flere der har omtalt dem synes jeg...
jeg ved heller ikke lige hvilken kategori den skal ind i denne tråd? Mvh. Alexander
Jeg har set nogen de kalder for søheste i Aalborg, men disse er ikke søheste. De ligner også mere dem man kalder for tangnål som kan ses ved de danske strande. Jeg kan ikke huske hvad de hedder.
De bedste hilsner Karl-Henrik Arendt
Alexander
-
![]()
nå ja, men en tagnnål er jo også en søhest... hvor store er de ca. ? og kan man have dem i et 112 l ?
Mvh. Alexander
hvor kan man få de der tangål??
Mvh. Renè Svenson flytter stadig fisk...
Styr på Dyr (men det er IKKE søheste) :-D
Dem har jeg også set - de sælger dem i Petworld/Aarhus, ved så ikke hvilke slags det er - men på skiltet står der søhest?!! #3 Dem jeg så i Petworld er vel ca 6 cm, ved ikke noget ellers om dem - men mon ikke Google kan hjælpe dér ;-) .. .. denne måske?: Lille tangnål Fra Wikipedia, den frie encyklopædi Gå til: navigation, søg Lille tangnål ? Videnskabelig klassifikation Rige: Animalia (Dyr) Række: Chordata (Rygstrengsdyr) Klasse: Actinopterygii (Strålefinnede fisk) Orden: Gasterosteiformes (Hundestejler) Familie: Syngnathidae (Nålefisk) Slægt: Syngnathus Art: S. rostellatus Videnskabeligt artsnavn Syngnathus rostellatus Lille tangnål (Syngnathus rostellatus) er en fisk. Den kan blive op til 17cm. Den kan skifte farve efter omgivelserne men findes ofte som brun med hvide pletter. Dens hoved er trompetformet og den er i familie med søhesten. Den lille tangnål spiser plankton og fiskeyngel. Den findes fra Sydnorge og ned til Biscayabugten og langs kysten i hele Storbritannien. Mvh. Mette & Peter Krebs
billeder:
![]() Mvh. Mette & Peter Krebs
Der er nogle arter tangål der lever i ferskvand. Men de er ekstremt svære at holde liv i da de kun vil spise småt levende foder. Her er en link til en af ferskvands tangålene.
![]() Hilsen Carsten From
Jeg har 2 af sådan nogle tangål eller søheste - eller hvad hulen nu de hedder.
#8 Jeg genkender ikke at de er svære at holde. Jeg har dem i et overfyldt 60 liters, og de er vældig skæge og trives uden problemer. Det er korrekt at de ikke spiser tørfoder, men de går sammen med en del guppyer, så de får levende foder. Mvh. Fætter Guf
#9 må vi se dem?
Mvh. Renè Svenson flytter stadig fisk...
Ja hvis ikke kac havde mit kamera...
Mvh. Fætter Guf
Jep, det var dem jeg tænkte på i #2
kjaer (Slettet)
-
![]()
#12+#13 De ligner da dem der lever i saltvand en hel del... Flotte fisk
![]() Mvh. Johan Kjær
De ser da rigtig sjove ud :-) Men jeg synes bestemt ikke, de kommer op på siden af en søhest!
Med venlig hilsen Kirsten Sørensen
jeg har lige set nogle i petworld i århus idag. Jeg ved godt at tråden er stoppet for længst, men jeg syntes lige at jeg vil skrive at jeg havde set nogle af den derude idag
hved godt at tråden er sluttet for længe siden men ville lige høre ang. levene foder til dem kan man give dem levene myggelaver i stedet for små fisk ???
kan den gå sammen med gouramier ??? |
Annoncører
Mine genveje
Annoncører
|