Hvilke fisk i et 54 l akvarie?

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 2636

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Chris83 - 15/09-2007 00:04 15/09-2007 00:04
Hejsa.

Jeg har som det fremgår af overskriften et 54 l akvarie.

I baljen har jeg lige nu 7 Corydoras julii samt et par Apistogramma cacatuoides.
Der er lyst sandbund i baljen.
Jeg vil i morgen ind og købe lidt flere planter da jeg kun har 2 som sidder på 2 trærøder. og så er der 1 cocusskald i akvariet.

Der ud over overvejer jeg at købe nogle fisk da jeg synes det virker lidt "dødt i akvarie. Men hvilke ved jeg ikke.

Har I nogen gode ideer??

Rådene må gerne være både til planter samt fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Lihn (Inaktiv) - 15/09-2007 00:18 15/09-2007 00:18
Du kunne evt. købe en lille Rasbora.. Min idè ville være 10 x Boraras marculatus, som jeg synes er en kanon fin fisk, som ikke bliver mere end højest 2.5 cm.
- har du et billede af dine Corydoras?? (de fleste Corydoras der sælges under navnet julii er egentligt trilineatus, men måske du har de rigtige??)
Mvh.
Jacob Lihn - Eksternt link www.Jacob-Lihn.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger læsehesten (Inaktiv) - 15/09-2007 00:23 15/09-2007 00:23
Guppy, platy eller endlers er der liv i og giver toppen af akvariumet lidt liv.

Med venlig hilsen
Læsehesten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
kjaer (Slettet) - 15/09-2007 10:33 15/09-2007 10:33
Ang. planter kunne du jo købe nogle sværdplanter og måske noget vandpest der kan dæmpe lyser lidt.
Ang. fisk kunne du jo købe nogle øksefisk eller Nannostomus eques, de er akvtive i toppen af akvariet og skaber lidt liv dér.

Som Jacob skriver er det nok C. trilineatus eller måske C. leopardus du har.

Mvh.
Johan Kjær

Annoncører
Annoncører