1 dag med luftsten og 1 dag uden, er det ok?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2442

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
007 - 14/09-2007 23:36 14/09-2007 23:36
Jeg har kommet oxalsyre i min 50ltr's tønde. Hvis jeg lader det stå med luftsten 1 dag og 1 dag uden luftsten, er det godt nok eller hvad???

Hvad siger i???

mvh
007

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 15/09-2007 12:12 15/09-2007 12:12
Er der da noget problem i at lade luftstenen sidde i tønden?
Iøvrigt vil jeg da gerne vide, om du putter oxalsyre i, i fast form?
Det bedste du kan gøre er at lave en grundsubstans, hvor du putter hele dåsen fra Matas i 1 liter vand, og bruger dette som grundsubstans, det er ikke nær så farligt at arbejde med, og du skal kun arbejde med det pulverformige engang pr. dåse.
Hvis/når jeg bruger dette, til vandforberedelse, så lader jeg det lufte hele tiden, ganske svagt, så er man sikker på, at der ikke går forrådnelse i vandet.
Enten luftning med luftsten, eller en ganske lille pumpe til at cirkulere det lidt. Ved ikke, hvordan de der bruger vand fra regnopsamlingstønder gør, eller om de har nogen problemer med dette, eller om deres vand kan blive for gammelt, men vil da ferne høre om dette?

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
007 - 15/09-2007 14:05 15/09-2007 14:05
Jeg kommer 6gram oxalsyre i et glas varmt vand, rører et rundt med en teske indtil oxalsyren er opløst og kommer derefter det ned i tønden.

007

Annoncører
Annoncører