Meget i tvivl om jeg har fået hvide pletter

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 2797

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Hilde - 11/09-2007 21:47 11/09-2007 21:47
Min perlemors hvide sejlfinne molly som jeg har haft i lidt over 14 dage har nogen meget små mælkefarvede pletter på halefinnen helt inde ved roden, ca. 5 pletter. Problemet er at jeg ikke kan se om det er noget den bare har eller om det er sygdom. Det er umuligt at tage billeder af det og når jeg tager den op af vandet kan man ikke se det. Fisken opfører sig ganske normalt, den spiser og svømmer normalt, men den trækker vejret meget hurtigt, men tror nærmere det skyldes min dårlige cirkulation i vandoverfladen, har lagt en iltsten ned, så nu må vi se om det går bedre imorgen. Det er bare træls at jeg ikke ved om jeg skal aflive den med det samme eller se tiden an.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 11/09-2007 23:07 11/09-2007 23:07
Ja det er jo ikke nemt at svare på, prøv at se her på siden under sygdomme, og se om der er noget der ligner, aflive fisken på grund af pletter er nu ikke en løsning, er det fiskedræber, er andre fisk sikkert angrebet, og du vil snart se pletter på dem.
Mvh.
Erik Kaxe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Morten Lyngsaa - 12/09-2007 06:33 12/09-2007 06:33

Du kan jo altid give dine fisk en varmekur. Hæv langsomt temperaturen til 30-32 grader, hold den i 10-12 dage og sænk den så igen til den normale temperatur. Denne varmekur fremskynner udviklingen af fiskedræber, men den forhindre den også i at brede sig, og snylteren går til grunde!
Mvh.
Morten Lyngsaa

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger sorensen_dk (Inaktiv) - 12/09-2007 09:30 12/09-2007 09:30
mange hvide sejlfinne mollyer har små hvide pigmenter i finnerne. Hvis det er hvide pletter kan du være sikker på at resten bliver smittet i løbet af et par dage, hvis ikke så skal den bare se sådan ud.

De bedste hilsner
sorensen_dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Hilde - 12/09-2007 17:04 12/09-2007 17:04
#4 ok, jeg tror jeg går ud fra det er pigmenter.

Annoncører
Annoncører