Mine rcs rejer forsvundet ligepludselig:-(

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2686

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
007 - 10/09-2007 23:50 10/09-2007 23:50
Jeg havde købt 12stk rcs rejer for ca 3 uger siden.
Her i fredags købte jeg 2han og 4hun striatum aphyosemion killier.
og siden lørdags har jeg ikke set en eneste rcs reje.
Jeg har kigget over hele akvariet, også mellem flydeplanterne, men nej.
Det er nok fiskene der har ædt dem, men jeg troede ikke killier kunne finde på at æde rsc rejer, dem jeg havde var også store, men desværre har jeg nu ingen tilbage, de var ellers rigtig flotte, hunner var begyndt at blive knaldrøde.

øv øv.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jery (Inaktiv) - 11/09-2007 08:06 11/09-2007 08:06
Enten gemmer de sig rigtigt godt (går ud fra, at du har prøvet at lokke dem frem med lidt lækkert bundfoder), eller også er de endt som mam-mam. Generelt spiser fisk jo, hvad de kan gabe over.
Din profil er lidet oplysende, så det er jo ikke til at vide, om du har gemmesteder nok, om de evt. er suget ind i dit filter etc.
Hvis du også oplyste din geografi, så kunne det da være, at én i nærheden havde lidt voksne RCS til dig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Finkeldinken (Inaktiv) - 11/09-2007 12:51 11/09-2007 12:51
Jeg er bange for, at de er endt som foder.
Killier kan være uhyggeligt grådige - mine Aphyosemion australe tog gupper på næsten deres egen størrelse.
Prøv at tage killierne op i nogle timer, og se, om du ikke skulle være heldig, at der har gemt sig nogle rejer et sted.
Hvis du har, så ved du nu, at de skal have hver deres "værelse".

De bedste hilsner
Lise

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ninkaen (Inaktiv) - 11/09-2007 13:14 11/09-2007 13:14
De kan også sagtens have gemt sig virkelig godt.
Jeg har RCS og da jeg i en periode havde sværddragere forsvandt rejerne. Jeg var sikker på at de alle måtte være blevet ædt, for jeg så dem ikke i en uge. Men da jeg så fjernede sværddragerne igen dukkede de alle op igen i løbet af et par dage. Ingen af rejerne var blevet spist, men var bare blevet jagtet så meget at de havde gemt sig.
Jeg kender ikke til killier, så jeg ved ikke om det er det samme, men det er værd at prøve at fjerne killierne nogle dage og så se om rejerne dykker op igen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
007 - 11/09-2007 18:43 11/09-2007 18:43
Jeg har en del flydeplanter, jeg håber de har gemt sig godt, men jeg må købe flere planter så der er mere gemmesteder til de næste rcs rejer jeg køber.

Annoncører
Annoncører