Så gjorde jeg det alligevel.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2053

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
007 - 09/09-2007 22:05 09/09-2007 22:05
jeg havde en tråd om hvordan jeg kunne sætte ph'en ned i mit akvarievand. Så blev der skrevet at jeg kunne gøre det med oxalsyre osv osv. Jeg har nu boret et lille hul i væggen ud til altanen og smed en slange ud og ned i min 50 liters tønde. Jeg kom 6gram oxalsyre i. Jeg vidste ikke hvor meget jeg skulle komme i, da det er første gang jeg bruger denne metode. Jeg læste en artikkel her, hvor der står at, når kalken har lagt sig og jeg skal tage af vandet, skulle jeg være forsigtig og ikke få det hvide kalk eller hvad det nu er med op, kan det skade fiskene da?????????

Og lige et spørgsmål mere, jeg havde kommet lidt sphagnum i en lille balje med 25liter vand, efter 3 uger blev vandet lysebrunt. Jeg kom vandet ned i mit akvarie og det ser flot ud med gulligt farve, men mit spørgsmål er: jeg brugte ugødet sphagnum, men kan der være mineraler eller et eller andet i sphagnummen som kunne være godt for planterne alligevel??????

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Morten Lyngsaa - 09/09-2007 23:23 09/09-2007 23:23
Hvis du får det hvide bundfællede med op, så har du jo bare taget kalken med!

Mvh.
Morten Lyngsaa

Annoncører
Annoncører