Mareridt..masser af vand på gulvet!

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2890

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
jan.århus - 08/09-2007 20:31 08/09-2007 20:31
Har haft en rædselsfuld dag. Har et 128l akvarium i en af mine stuer. Da jeg ville skifte indholdet i mit nutrafin co 2anlæg, hev jeg slangenaf beholderen, og andbragte det et sted over akvariets overflade, så slangen ikke skulle suge vandet ud af akvariet. Jeg tager hjemme fra en times tid, og hører en sær dryppende lyd da jeg kommer ind i lejligheden igen. Slangen jeg havde andbragt OVER akvariet var faldet ned..og ca 30 l vand var strømmet udover gulvet(parket gulve..med gulvtæppe over) Fik skaffet en masse aviser , tykke håndklæder. Akvareiet måtte jeg tømme helt, da det våde tæppe måtte fjernes , så jeg kunne få tørret gulvet.
Jeg bor i stuen i en boligforening..i underetagen er der lager rum, og frygter der er sevet vand ned i det-det får jeg besked om på mandag.....håber der er en forsikring i boligforeningen der kan dække???? gulvet har jeg vist fået redet..rædselsfuld dag

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kenned - 08/09-2007 20:35 08/09-2007 20:35
hiv altid slanger helt af ell lig dem ned i akvariet så det ikk sikker. men det har du nok lært nu!
din indboforsikring skal nok kunne dække det hvis der bliver noget..

Mvh.
kenned

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Lois (Slettet) - 08/09-2007 20:45 08/09-2007 20:45
#1 30L var jo ikke det store. Jeg har haft mere vand på gulvet... eller i gulvet, og det uden at underboen fik vådt hår.

Med venlig hilsen
Lola

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
jan.århus - 08/09-2007 20:51 08/09-2007 20:51
hej..håber også at tæppet, og trægulvet har opsuget det meste af vandet--det er jo sevet langsomt ud gennem slangen. Heldigvis har jeg da en indbo forsikring. Træ gulvet må jo først tørre nogle dage inden jeg tør stille akvariet op igen.
Så fiskene må klare sig nogle dage i 1 60liters, ot et 40liters, men det klarer de nok. Men det ærger mig nu aligevel, akvariet kørte godt, og planterne stortrivedes, så det er lidt surt at man skal starte helt forfra igen,,,,,men af skade bliver man klog:O)
vh jan

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Diddlmusen (Inaktiv) - 08/09-2007 20:56 08/09-2007 20:56
Nej øv, sikke en dag.
Når jeg skifter blanding på mit Nutrifin anlæg, sætter jeg altid en poselukker (de dér man kan købe til at holde plastikposer lukket) PÅ slangen inden jeg skruer låget af. Jeg lader så bare låget hænge og dingle. Mit sidder i mit skab under akvariet og det er meget besværligt hvis jeg skal have hele slangen ud. Indtil videre er det gået meget godt, uden vandskader.

Med venlig hilsen
Eva Pihl

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger snake (Inaktiv) - 08/09-2007 20:58 08/09-2007 20:58
Tag aldrig hjemmefra når du er igang med sådan noget. :o )

Håber du har fået det værste vand væk så der ik sker yderlig skade.

De bedste hilsner
Lars Pedersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Anti-Pjerrot (Inaktiv) - 08/09-2007 21:14 08/09-2007 21:14
En envejsventil til 17kr ville have forhindret det. Ved godt det ikke hjælper på humøret at vide hvad man kunne have gjort... men nu ved du det til fremtiden...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
jonas - 08/09-2007 21:16 08/09-2007 21:16

Ud fra din beskrivelse tror jeg absolut ikke at forsikring går ind og dækker evt. skader i sådan en situation.

Forsikringsselvskabet vil sikkert se situationen ud fra "letsindighed" og at du samtidig tager hjemmefra.

Mvh.
Jonas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Jeannette (Inaktiv) - 08/09-2007 21:23 08/09-2007 21:23
Bad luck - håber det hele løser sig mandag - 30 liter er trods alt en begrænset mængde.
Men det minder mig om at jeg SKAL have tjekket mine forsikringer - 325l på nyt trægulv, godt nok ingen kælder/underboer/underværdier - men jeg har alligevel det lille gys, hver gang der er en lille knirkelyd jeg ikke kan stedfæste.
Held og lykke til dig.
Hilsen
Jeannette

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
jonas - 08/09-2007 21:27 08/09-2007 21:27

Kan oplyse at da jeg købte mit 180 ltr. kontaktede jeg mit forsikringsselvskab for at spørge til forsikring vedr. akvarie og fik følgende oplyst vedr. indboforsikring og akvarie:

=============================================================================

("vand der pludseligt strømmer ud (altså ikke udsivning eller dryp) fra akvarier med
et rumindhold over 20 liter" er dækket.
Jeg kan oplyse at der ikke er mulighed for at tegne tillægsdækning for akvariet. )

=============================================================================

Det vil nok sige at akvarie glasset nok nærmest skal revne så vandet derved pludselig strømmer/fosser ud før forsikring går ind og dækker. Jeg tror generelt de forskellige forsikringsselvskaber har nogenlunde ens regler med sådan noget.

Mvh.
Jonas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger CatfishDK (Inaktiv) - 09/09-2007 00:10 09/09-2007 00:10
Jeg føler med dig Jan....har selv været det igennem.
Et af mine 54 l startersæt viste sig at være utæt og stod lige så stille og sivede i løbet af natten inde i stuen. Da vi stod op var der vel omkring 4-5 cm vand tilbage (alle fisk overlevede dog).
Vi havde ingen gulvtæpper på, så der var intet til at suge op efterhånden som det dryppede.
Vi fik nyt parketgulv, som min mand selv lagde på. Intet for akvariet. Jeg tog billeder af samlingerne i gulvet, så forsikringen kunne se hvordan det hurtigt åbnede sig i samlingerne, og sendte det pr. mail til dem. Det var alt hvad de forlangte.
Nu bor vi i eget hus uden kælder, så der er ingen underbo det kan gøre skade hos, men trælst arbejde alligevel.
Har dog haft op til 8 akvarier stående derinde (p.t. er jeg nede på 5 stk.....hehe). Der gik dog laaaang tid inden jeg sov roligt igen!
Held og lykke med forsikringen.

Med venlig hilsen
Liz

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Hilde - 09/09-2007 00:36 09/09-2007 00:36
Jeg skal lige forstå det her ret. Jeg har et hjemmelavet CO2 anlæg med en halvanden liters flaske med blandingen hvor der går en slange over i en halv liters flaske og fra den halv liters flaske og op til et powerhead i akvariet. Hvis jeg skruer låget af halvanden liters flasken for at fylde ny blanding i, skal jeg så rykke powerheadet op af akvariet først?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger snake (Inaktiv) - 09/09-2007 02:12 09/09-2007 02:12
#12 hvis du ik har en tilbageløbsventil på vil jeg råde dig til at stille flaskerne oven over akvariet, ellers kan du risikere at vandet fra akvariet løber ned i co2 flaskerne pga undertryk, og derved kan gærblandingen komme over i akvariet.

De bedste hilsner
Lars Pedersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Brian C - 09/09-2007 02:27 09/09-2007 02:27
Jeg føler med dig, men igen 30 liter er trods alt ikke alverden, jeg har selv oplevet hvor meget 250 liter fylder når det kom ud på gulvet, men det var nu overraskende lidt der kom ned til underboen, jeg vil gætte på <10-20 liter ud af 250 liter
for et års tid siden havde jeg et HMF-filter hvor powerhead'en i nattens løb, drejede i den forkerte retning, resultat 50-60 liter vand ud over kanten, ingen nedsivning til underboen, og for nylig en lækage i et 144 liters med en 10-15 liter på gulvet, heller ingen nedsivning,
i de to førstnævnte opstod der dog et andet problem, skimmelsvamp i den isolering der ligger under gulvet, noget man kan blivet meget syg af, jeg taler af bitter erfaring

Med venlig hilsen
Brian

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger nikitani (Inaktiv) - 09/09-2007 11:12 09/09-2007 11:12
Rigtig surt, har været der et søjle akvarie på 190L.
Slangen var hoppet af en 2017 puha en 3 del af vandet på afhøvlet hvid-oliere-fyrtræs-gulv.

De fleste ejendomme har en kasko-forsikring der dækker vandskader på bygningen når der er tale om en udlejnings-ejendom. Hvis der skulle være tale om et utæt kloark-rør ell.
Der var i hvert til fald den besked jeg fik samt at min indbo ikke ville dække noget jeg ikke selv kunne tage med når jeg flyttede. Så som gulve, vægge, kumme og glas osv.

De bedste hilsner
Linda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger nikitani (Inaktiv) - 09/09-2007 11:14 09/09-2007 11:14
#15 Underboens loft sejlede og der kom sorte rander på. det skulle males om men først vaskes ned i noget speciet dyrt skidt.

De bedste hilsner
Linda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Finkeldinken (Inaktiv) - 09/09-2007 20:29 09/09-2007 20:29
Øvøvøv... :'(
Føler med dig - man bliver sgu noget træt i fjæset, når den slags sker! :(

Tror, min vand-på-gulv-rekord ligger helt nede på 20-30L indtil videre. Krydser fingre for, at den aldrig bliver højere! ;)

De bedste hilsner
Lise

Annoncører
Annoncører