Lave lige om i tanken

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1835

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger borntobewild (Inaktiv) - 07/09-2007 20:15 07/09-2007 20:15
Lavede lige lidt om i taknken i dag. Hva syntes i?

Med venlig hilsen
borntobewild

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger borntobewild (Inaktiv) - 07/09-2007 20:15 07/09-2007 20:15
Med venlig hilsen
borntobewild

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Alexander - 07/09-2007 20:17 07/09-2007 20:17
det er da flot :)

Mvh.
Alexander

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
kjaer (Slettet) - 07/09-2007 20:24 07/09-2007 20:24
Har du et før billede?

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Lihn (Inaktiv) - 07/09-2007 20:24 07/09-2007 20:24
Jeg synes det er blevet rigtig flot :-)
- jeg må dog indrømme jeg ikke er vild med moduler, da de efter min mening ser ret kunstige ud, og jeg ville udskifte dem med nogle sten du eventuel har fundet i den danske natur :-) Men igen, det er smag og behag, dette er bare min mening :o )

Mvh.
Jacob Lihn - Eksternt link www.Jacob-Lihn.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger borntobewild (Inaktiv) - 07/09-2007 20:26 07/09-2007 20:26
Nej ikke sådan lige som det var før... Dør de her planter også. Smider jeg dem alle ud. Døjer meget med alger.

Med venlig hilsen
borntobewild

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger borntobewild (Inaktiv) - 07/09-2007 20:28 07/09-2007 20:28

Jeg syntes selv de er mega fede. Og har et mere til at stå. Men som du selv siger, det er smag og behag. :)

Har tonsvis afsten til at ligge og hvem ved om det er dem der komme i næste gang?

Med venlig hilsen
borntobewild

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 08/09-2007 08:51 08/09-2007 08:51
#1, Kan vi få nogle specs på akvarie ?? :D :D

Ellers meget pænt, Men det modul,-- Ja, Det er da smag og behag : )

Hilsen
Henrik Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger borntobewild (Inaktiv) - 08/09-2007 09:12 08/09-2007 09:12

Du kan prøve at se i min profil. :)

Der står hvasd du søger.

Med venlig hilsen
borntobewild

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
kjaer (Slettet) - 08/09-2007 10:04 08/09-2007 10:04
Det ser faktisk rigtig flot ud.

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Line (Slettet) - 08/09-2007 12:36 08/09-2007 12:36
Hej Borntobewild (har du også et normalt kaldenavn? ;)

Hvis du kan klare det - så er der her lidt konstruktiv kritik.
Jeg er heller ikke vild med den kunstige sten. Den ser nemlig meget kunstig ud i denne forbindelse.

Trærödderne ser spændende nok ud - men pröv at lægge nogle af dem ned - og lad andre stå. Du skal forestille dig, hvordan træstykke ville ligge i en flod - hulter til bulter - de bumper til bunds alt efter form og strömhvirvler. Pröv bare at lade dem plumpse ned.

Find nogle natursten. Tænk igen på en flod - en trærod bliver fanget af nogle store sten måske. Pröv at lægge et par store sten mellem eller op ad træroden/-rödderne.

Find også nogle mindre sten - og helt små sten - så der er en naturlig blanding :)

Med hensyn til dine planter og alger:

Du har fortrinsvis sværdplanter - disse optager vel 80 % af deres næring gennem rödderne - altså ikke direkte fra vandet. Köb nogle gödningspiller / eller törrede lerkugler og stop ned til deres rödder.

Så har du anubias - tror jeg. Der findes næsten ikke nogen plante som gror langsommere. Dvs dens vækst rykker ikke ligefrem i din vandrensning.

Du mangler noget KRUDT *S* - stængelplanter gror hurtigt og optager meget næring fra vandet. Al den næring, som netop algerne ville guffe af.

Og det er her vi skal hen. Der skal være drön på plantevæksten - for at holde algerne væk.

Hornblad er meget - m e g e t - genial. Og der er rigtig mange andre smukke.
Cabomba er også rigtig genial - men den har nogle "fætre" - som fælder meget og ofte går ud.
Ludwigea Glanduosa (eller lign..) er totalt flot röd i det.

Her får du hurtigt en ordentlig portion planter.

Når pengepungen har tid og lyst - kan du köbe flere og andre planter. Tænk på at det er flot med alle mulige former for blade. Fintlövede - stjernelövede - sværdplanter - tynde blande - bölgede blade - nogle mosser - lidt småt foran
osv osv

Slutteligt: sort bundlag er flot - rigtig flot. Desværre æder det lyset - da lyset ikke reflekteres af bundlaget. Og planter kan jo godt lide lys.

Måske jeg bare skulle tie stille - men det gjorde jeg så ikke lige denne gang ;)

Med venlig hilsen
Line Sörensen / welse.ch

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger borntobewild (Inaktiv) - 08/09-2007 13:09 08/09-2007 13:09

Uha ja jeg har mange navne også ølhunden, dingel fisen, brøl aben, Rasmus guld bajer. Metal fjæs, king of the road osv... ja kan blive ved... :(

det jeg syntes er fed ved den klippe er af den giver højde i baljen, og der er en fortræffelig hule til mine maller som de elsker.... Syntes ikke man for det samme det samme ud af sten.. har før haft et stendige hele vejen hen langs bagvæggen... (da jeg havde Mbunaer) Men er selv vild med de moduler.....

Har lige her da jeg lavede om... Smidt nogle gødnings piller ned til sværdplanterne, så må vi se om det duer. Vil ikke have en tank der er fyldt op med planter.. Igen smag og behag :) Og ja det er anubiaer der er der også. og ved godt der ikke er meget krudt i den. det var mere den gang jeg havde Mbunaer for at få lidt grønt i og dem æder de ikke. (og en plante man ikke burde kunne slå ihjel, men det går nu meget godt :D

Og den sorte bund er jeg helt vild med selv... Om den tager klys eller ej :) så giver den planterne en flot farve...

Og tilsidt rødderne... Syntes hvis man bare stiller sig i den anden ende af stuen og kaster rødderne tilfældigt i, selvfølgelig med åben tank... Så syntes jeg ikke det giver ret mange gemme steder. men ja...

Med venlig hilsen
borntobewild

Annoncører
Annoncører