Har et seriøst spørgsmål.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1946

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
michael sørensen - 24/08-2007 21:28 24/08-2007 21:28
Jeg har lagt mærke til hvergang jeg spørger efter en fisk hos dyrehandlerne, får jeg at vide at, fisken kan skaffes fra Tjekkiet i løbet af 14 dage. Det svar har jeg fået mange gange efterhånden.

Mit spørgsmål er, hvad er årsagen til at de fleste, måske alle fisk kommer fra Tjekkiet, men ikke her hjemmefra eller andre europæiske lande???

Med venlig hilsen
michael sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Freddie - 24/08-2007 21:31 24/08-2007 21:31
Der er vist nogle kæmpe opdrætsfarme i tjekkiet - tror ikke at der er nogen anden speciel forklaring?

Med venlig hilsen
Frederik Læssøe Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
kjaer (Slettet) - 24/08-2007 21:39 24/08-2007 21:39
Kunne du ikke have valgt eksempelvis "hvorfor så mange fisk fra tjekkiet?" som overskrift istedet? SÅ er det lidt lettere at vide hvad tråden handler om inden man åbner den :)

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Lihn (Inaktiv) - 24/08-2007 21:41 24/08-2007 21:41
Det er sikkert også billigt at producere fiskene i Tjekkiet. Hvis de kommer fra f.eks. DK plejer de at være dyrer, da løn osv. er meget dyrer i DK..

Mvh.
Jacob Lihn - Eksternt link www.Jacob-Lihn.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Janne (Inaktiv) - 24/08-2007 22:00 24/08-2007 22:00
Ja, og man betaler heller ikke så meget for strøm, vand mv i Tjekkiet.

Jeg besøgte en fiskeopdrætter i Tjekkiet sidste forår, da Steffen og jeg var i Prag. Det foregik i en gammel landbrugsbygning, fyldt godt op med akvariereoler. Alt vand blev båret til akvarierne fra en nærliggende vandboring! Der var heller ikke meget lys på akvarierne, og der var noget rodet, men fiskene så ud til at hygge sig. Det hele blev passet af én mand, så der er ikke mange udgifter til løn dér. Jeg forestiller mig, at der er mange af den slags opdrættere rundt omkring i landet. Fiskene bliver så samlet sammen på 'stationer' inden de bliver sendt videre til DK.

Mvh.
Janne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
michael sørensen - 25/08-2007 14:22 25/08-2007 14:22
#5 hvad for nogle fisk havde han?

Med venlig hilsen
michael sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Janne (Inaktiv) - 25/08-2007 16:22 25/08-2007 16:22
Rigtig mange; først og fremmest Apistogrammaer og en del Betta, men også sådan noget som forskellige varianter af Scalare, nogle maller mv. Steffen fik nogle Pelmatochromis nigrofasciatus, forskellige Apistogrammer og maller sendt op til DK ugen efter vi havde været der.
Det var en stor eksportør, der havde arrangeret besøget; han fandt simpelthen en opdrætter, der havde de typer fisk, vi var interesserede i, og fiksede et besøg hos ham. Det lå et godt stykke fra Prag, så han gav både køretur, sightseeing og frokost! Jeg kan klart anbefale sådan en tur, hvis man får muligheden for det :-).

Mvh.
Janne

Annoncører
Annoncører