Hvad skal jeg putte i et lille indvendigt filter?

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1922

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Hoff - 21/08-2007 11:40 21/08-2007 11:40
Hej, jeg har for nyligt erhvervet mig et lille akvarie på ca. 21l. Der sidder et filter i akvariet, hvor vandet bliver trukket igennem 3 kamre, der ligger over vandoverfladen; først gennem et lille kammer, derefter et stort, og så endnu et lille kammer inden vandet flyder tilbage i akvariet. Fra fabrikken var der lagt bio-bolde i det første, vat + kul i nr. 2, og keramik rør i nr. 3, så det er sådan, det kører lige nu. Men er der en bedre måde at bruge filteret på mht. materialer og rækkefølge?

Venligst
Hoff

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 21/08-2007 12:15 21/08-2007 12:15
Kul virker ikke længe, og bruges kun i særtilfælde, så drop det. om du har biobolde eller keramikrør i første eller andet kammer er underordnet, de virker ens, sidste (øverste ) kammer filtervat.

Mvh.
Erik Kaxe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Hoff - 22/08-2007 07:27 22/08-2007 07:27
Ok, så vil jeg lige have byttet lidt rundt, så det passer med dine anvisninger. Mange tak for hjælpen.

Venligst
Hoff

Annoncører
Annoncører