Knækket ryg på guppyhunner

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 2975

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
goodhope - 15/08-2007 13:54 15/08-2007 13:54
Mine guppyhunner får et knæk i ryggen når de bliver kønsmodne og det virker som om de får det værre og værre og til sidst vrikker de besværet rundt i akvariet.
Er det pga. at de er svage eller har jeg en "knæk-ryg-sygdom"?

Tror snart, at jeg opretter en annonce efter nogle mere hårdføre guppier, da jeg er træt af de asiatiske engangsfisk, som dør efter 1. fødsel!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lillian53 (Inaktiv) - 15/08-2007 14:03 15/08-2007 14:03
Hej, som jeg lige har skrevet i en anden tråd kan jeg anbefale vildtformen af guppyer, der er meget hårdføre, men jo ikke helt så farvestrålende.

Mvh.
Lillian Werliin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Langgaard (Inaktiv) - 15/08-2007 14:07 15/08-2007 14:07
Kan det være indavl der giver det knæk i ryggen?.

Med venlig hilsen
Langgaard

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger rozzzna (Inaktiv) - 15/08-2007 14:21 15/08-2007 14:21
har været ude for en enkelt gang da jeg var helt nystartet og havde købt mine første dyrehandler guppyer at der var en enkelt hun der fik knæk ryg og den blev aflivet med det samme.. for ja det er noger arveligt.. så de unger man får fra en knækryg hun har mulighed for selv at få knækryg når de blir voksne.. købte siden hen 10 guppyer hos en privat og det er efterkommerne af dem jeg har idag :) de er utroligt hårdføre og har kunnet holde til lidt af hvert :)
det behøver ikke nødvendigvis at være vildguppyer.. man skal bare have fat i nogen der er privatopdrættet hos en der går op i sine guppyer..

vh

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
goodhope - 15/08-2007 14:45 15/08-2007 14:45
Tak for svar

Ja, men jeg synes faktisk ikke, at det er så let at opdrætte guppier. Det går fint nok med, at de bliver gravide, men mange dør når de føder og så er ynglen godt nok også meget sart..
Men nu har jeg ihvert fald indrykket en annonce, så jeg håber på at kunne få nogle hunguppier fra Aalborg området.

Jeg har søgt på "knækket ryg" og der havde nogen foreslået, at det kunne være ensidig kost, men jeg fodrer mine fisk med en blanding af flager, afskallet artemia og knuste grøntpiller. Så får de også myggelarver en gang imellem, så jeg holder også mere til den der arveligheds-forklaring.

Der er vel ikke nogen her, som bor tæt på Aalborg og som har ALT for mange super sunde guppier??? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger brib - 15/08-2007 19:45 15/08-2007 19:45
Kære brugere .

Når i begynder at søge fisk hos andre brugere er tråden pludselig blevet til en annonce.

Og da annoncer i forum ikke er tilladt er normal praksis at trådene låses og slettes .

Dennne tråd får lov til at leve lidt endnu , så vi håber på at andre lige får frisket reglerne op.

Eksternt link http://akvariesiden.dk/forum_ny/forum.php?cat=130

3 - K

Mvh.
stig/Lolland - Admin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger steffen.d (Inaktiv) - 15/08-2007 22:07 15/08-2007 22:07
havde en aligatorpanser gedde der havde det fint, men pludeslig bøjet rykken mere og mere så aflivet den, men hvad der gjode at den blev pukkelrykket ved jeg desværre ikke.

Mvh.
steffen.d

Annoncører
Annoncører