Nybgynder søger hjælp..

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1729

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Electroholic - 15/08-2007 01:37 15/08-2007 01:37
Godaften Allesammen,

Jeg er helt ny herinde, og har ikk lige lært og finde ordentlig rundt, så nu spørg jeg bare.. Håber i kan acceptere det..

Jeg er en gut på 19 år, der er faldet fuldstændig for tanken om, at eje et saltvandsakvarie.. Nu er jeg ikk ligefrem millionær, så ville gerne starte stille ud.. Har tænkt på og købe det her akvarie: Eksternt link http://petsupply.dk/product_info.php?cPath=94_237&products_id=922 , men ville hører om i har nogen andre forslag?

Og jeg ville utroligt gerne hører, hvad i har af idéer til et Setup (fisk, koraller osv), som ville kunne gøre det lille akvarie flot og farverigt, selvom det ikk er særlig stort!?

Håber virkelig i kan kan og har lyst til at hjælpe mig!

På forhånd tak,

Marc..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Freddie - 15/08-2007 06:30 15/08-2007 06:30
Hej marc
Velkomnmen til siden :)
Jeg ville måske starte med et større akvarie - du får hurtigt fyldt 40L op, og jo større akvariet er jo nemmere er det også mht. stabile vandværdier.
I 40l ville du kunne have en dannebrogsreje og et par alm. klovnfisk tror jeg - eventuelt en fisk eller to mere :)
Eksternt link www.saltvandssiden.dk sidder der mange der ved mere :)
Kan kun anbefale at prøve saltvand - startede for tre måneder selv et op, og det har jeg bestemt ikke fortrudt

Med venlig hilsen
Frederik Læssøe Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 15/08-2007 12:24 15/08-2007 12:24
Hej
vand i et saltvandsakvarie, kan være meget vanskelig at styre, især i mindre akvarier. Jeg vil anbefale du starter med ferskvand, når du så har helt tjek på det kan du så eventuel gå over til saltvand. prøv at se på akvarier med Ciklider fra de Afrikanske søer, det minder meger om saltvand.

Mvh.
Erik Kaxe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Freddie - 15/08-2007 19:31 15/08-2007 19:31
mener egentlig godt at man som nybegynder kan starte direkte med saltvand - kræver bare at man sætter sig godt ind i især opstartsprocedurene. Min erfaring er at når først det kører er det ikke mere indviklet end et ferskvandsakvarium. Men kan selvfølgelig være en god ide at starte med et ferskvand - noget billigere - og så kan man se om interessen varer ved :D

Med venlig hilsen
Frederik Læssøe Arendt

Annoncører
Annoncører