Info vedr. malleforum.dk - defacing

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2111

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
StephanWL - 14/08-2007 14:56 14/08-2007 14:56
Hejsa .. Eksternt link www.malleforum.dk har tilsyneladende været ud for en "dafacing" af en hackergruppe.

Såvidt jeg kan se kan du dog stadig tilgå deres forum/board via (fuld url skal bruges )

Eksternt link http://www.malleforum.dk/index.php

Dog ville jeg nog være lidt forsigtig da adskillige oplysninger "kan" være blevet kompromiteret.

Bare en oplysning til andre brugere af denne site.

( privat: Det har formentligt været nemt at deface stedet da man har lagt en index.htm* ind / rette i eksisterende index.htm*. Siten er åbenbart ikke rettet til kun at lave startopslag på index.php. )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Freddie - 14/08-2007 17:39 14/08-2007 17:39
tak for info - lige et spørgsmål til det sidste du skriver - skal man lade være med at kalde sin forside index???

Med venlig hilsen
Frederik Læssøe Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
ulvaren - 14/08-2007 18:19 14/08-2007 18:19
Ser ud til at være oppe at køre igen.

Mvh.
Poul

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Lars_Lautrup (Inaktiv) - 14/08-2007 21:51 14/08-2007 21:51
Malleforum er baseret på PhpBB2, der er et forumprogram der gratis kan downloades og benyttes.
Det betyder at mange af de mennesker, der finder fornøjelse i at ødelægge det for andre, nemt kan installere det og sidde og eksperimentere med forskellige måder at få forummet til at gå ned - eller på anden måde ødelægge forummet.

Jeg kørte på et tidspunkt med flere fora baseret på phpBB2 og da Muhammad-sagen var på sit højeste blev hvert fora nedlagt et par gange om dagen. Typisk blev der lagt et indlæg med HTML-koder, der fik folk browsere til at hoppe videre til andre sider med slet skjult anti-dansk indhold..

Til sidst blev det for meget og jeg betalte for et købe-forum-program og siden har der ingen problemer været.

#2 Det er ligegyldigt hvad pokker du kalder din forside.

Mvh.
Lars

Annoncører
Annoncører