Blå gurami har fået unger :-)

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 2253

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
chrismu - 12/08-2007 20:40 12/08-2007 20:40
Ja - vores blå guramier har fået unger - jeg troede ellers hannen var blevet småskør, da han jagede alle andre fisk væk fra området - men kæresten kunne så se, at der svømmede små unger rundt og hannen snuppede dem, der kom for langt væk og hjalp dem tilbage til de andre unger igen.
Vi har allerede flyttet nogle af ungerne, men der er stadig nogle æg som ikke er udklækkede, så vi holder øje med dem.

Nå, men jeg har jo lidt spørgsmål - jeg har forsøgt at læse lidt rundt omkring omkring yngel og fodring - men skal alligevel have lidt klaring, så jeg håber i kan hjælpe.

Jeg har læst i følgende link: Eksternt link http://akva-net.hjem.myinternet.dk/infusorier.htm , at efter 2-3 dage skal ynglen have noget der hedder infusorier, som laves på salatblade - dumt spørgsmål måske, men kan jeg bruge blade fra en kinakål... eller hvordan? De skal jo have det så godt så muligt de små unger ;-)
Eller man kan bruge flødepulver - kan det købes i alm dagligdagsforretninger?

Jeg har så læst mig til at de efterfølgende skal have artemia - men hvor lang tid efter de er udklækket skal de have det?

Mvh.
Christina

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 12/08-2007 21:27 12/08-2007 21:27
Tillykke med den store familieforføgelse, det er vel nær 40 år siden jeg ynglede med labyrintfisk, men startfodring er næsten den samme for de fleste æglæggere. Infusorier kan laves på nær alt grønt, men jeg mener at speciel Mælkebøtter er gode, du snitter dem , som tobak, kommer dem i et glas vand, efter et par dage er vandet uklar, så sier du vandet fra i et andet glas, dette vand hælder du lidt af i akvariet gerne 3-5 gange om dagen, du kan også købe Infusorier på tube det hedder Liqufry, og du hælder bare et par dråber direkte i akvariet, som ved de hjemmelavede, efter et par dage starter du en Artemiakultur, (brugsanvisning er med ellers er den her på siden) Blå Gurami vokser hurtigt så efter ca. 14 dage kan de tage fintsiede Daphnier.

Mvh.
Erik Kaxe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
michael sørensen - 12/08-2007 21:29 12/08-2007 21:29
tillykke med ungerne.

Infusiorer kan du lave således:

Tag et stort salatblad
Tag en skål
Kom varmt, men ikke kogende vand i
Stil det henne ved vinduet
Salatbladet skal være helt dækket med vand
Lad det stå i 2-3dage
Tag derefter salatbladet op også alle dens rester og smid det væk
Vandet er nu fyldt med infusiorer
Kom et par dråber skummetmælk i skålen for at holde gang i dem hver dag

du kan bruge en lille sprøjte til at suge vandet fra skålen og overføre det til ungerne.

Artemia kan du købe hos dyrehandleren, 80gr til 40kr, men mange steder er de dyrere.

Med venlig hilsen
michael sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 12/08-2007 21:30 12/08-2007 21:30
Hej igen, udfuld lige din profil med akv. størrelse, fisk mm. så er det meget nemmere at rådgive.

Mvh.
Erik Kaxe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kronos (Inaktiv) - 12/08-2007 22:46 12/08-2007 22:46
hej. mulighed for at se et billede?

Mvh.
kronos

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger helene - 13/08-2007 20:13 13/08-2007 20:13
stort tillykke, så var der jo en mening med 'galskaben' :-)

Mvh.
helene

Annoncører
Annoncører