De små grissebasser

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1042

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger kenneth145 (Inaktiv) - 04/08-2007 16:38 04/08-2007 16:38
mine Corydoras aeneus har lagt æg jeg opdagede det ved at min kone kaldte på mig og spurgte hvad det var for nogle liderlige grissebasser jeg havde købt.. hunnen sugede sig fast på hannen og holdt en klump æg under sig som så blev placeret på et anubias blad. ved nærmere eftersyn sad der æg i plamager af 10-20 stk rundt om i hele akvariet.
Det er første gang jeg har de maller så jeg syntes det er lidt skægt. desværre er æggene en lækkerbidsken for mine neonfisk. men har prøvet at fjerne 20-25 æg så nu glæder jeg mig til at se om de klækker.
Mvh.
Kenneth

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger benj1685 (Inaktiv) - 04/08-2007 18:42 04/08-2007 18:42
Jamen tillykke med det... Håber vi får nogle billeder af de små at se

Mvh.
Benjamin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger brib - 04/08-2007 21:42 04/08-2007 21:42
#1: Jamen tillykke med det. :-)

Det er rimeligt nemt at klægge dem kunstigt.

En lille lavvandet skål , med en luftsten til at ilte æggene. Plus en dråbe antiskimmel middel, er alt hvad der skal til for at klægge de små aeneuser.

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger kenneth145 (Inaktiv) - 04/08-2007 23:47 04/08-2007 23:47
Jeg har sat et yngel kar fast indvendigt i akvariet med 2 sugekopper så en del af filterudstrømningen cirkulerer igennem og sat bladet fist i bunden. så jeg håber det dur.
Hvad skal de fodres med de små..( bare i tilfælde af at det lykkedes)

Mvh.
Kenneth

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 05/08-2007 00:31 05/08-2007 00:31
Man nulrer æggene af bladet, og putter dem i et lille kar, som enten flyder i akvariet, eller står ovenpå, for at mindske risikoen for skimmel, og brugen af antiskimmelmiddel er en stor fordel, for at få et godt resultat. Husk luftstenen.
Æggene klækker på omkring 5 dage, nogle lidt før, og nogle lidt senere, kommer an på temperaturen.
Æggene er ret faste, bare de lige får lov at sidde et kvarters tid, inden de pilles op, så er de hærdet.
De vil alligevel falde ud af det yngleakvarie, du har sat op, og så er det hele jo spildt.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 05/08-2007 00:34 05/08-2007 00:34
Du kan fodre med næsten alt, der er småt nok til at de kan spise det.
Det er ikke så besværligt med kobbermallerne, de er ret store fra fødslen af.
Men ellers er microorm godt til at starte med, og nyklækkede artemia når de er en uge gamle, og ellers pulveriseret foder også, for at de får en varieret foder.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Annoncører
Annoncører