Sommerfuglecichlide - parenes adfærd

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 2015

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
bom-karl - 03/08-2007 08:21 03/08-2007 08:21
Hej.

Jeg har nogle sommerfuglecichlider, som det er meningen der skal danne par.

Fiskene er relativt nye, idet de kom i akvariet i aftes men jeg synes ikke at kunne skelne mellem hannerne og hunnerne på adfærden.
Størrelse, farve og rygfinnerne kan jeg godt se forskel på men dem jeg har mistænkt for at være hhv. hanner og hunner kæmper indbyrdes.

Min plan er derfor at flytte lidt rundt på dem, så jeg prøver at have et formodet par alene i baljen i et døgn for at se om kemien passer, men for at kunne konkludere noget på deres adfærd er jeg nød til at vide om de bliver harmoniske når kemien og hormonerne er til det eller om der stadig vil være kampe imellem dem.

VH
bom-karl

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
kjaer (Slettet) - 03/08-2007 09:17 03/08-2007 09:17
Kunne du ikke bare prøve at lade dem være i fred? Så danner de sikkert par snart. Det andet vil da bare stresse dem yderligere, tror du ikke?

Mvh.
Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger stonny (Inaktiv) - 03/08-2007 09:22 03/08-2007 09:22
Enig med Kjær. Ro på nu. Hvis du lige har sat en flok i baljen, skal de først bruge et første stykke tid på at få afgjort den interne hakkeorden og ikke mindst at vænne sig til de nye omgivelser. Efter et stykke tid, vil der formentlig ske det, at et par skiller sig ud og holder sig for sig selv - og voila - nu har du dit par. Så is i maven.

Mvh.
Steen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Prik (Inaktiv) - 03/08-2007 09:45 03/08-2007 09:45
Mine sommerfuglecichlider som har haft æg fler gange, jager også ofte med hinanden, når de ikke har æg eller unger er hunnen altid næsten helt fave løs og ser faktisk lidt skidt ud, men så når hun er klar til at lægge æg får hun alle sine flotte faver igen.

Hilsen
Prik

Annoncører
Annoncører