Kampfisk hanner sammen med andre fisk:?

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 3040

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
William Hung - 02/08-2007 20:31 02/08-2007 20:31
Hey allesammen.

Jeg har for et stykke tid siden købt mig en kampfisk han som jeg havde til at gå alene i et 20 liter stort akvarie. Jeg har nu besluttet mig for at udevide lidt, med flere fisk og jeg har derfor købt et 54 liter akvarie, 5 Glødelys tetra og en malle. Jeg har læst på siden at kampfisken er fredelig overfor andre fisk, men jeg synes godt nok han får jaget de små tetraer rundt i akvariet. Er det fordi han har gået alene at han lige skal vænne sig til at være social, eller går denne kombination ikke.

Skal lige siges jeg lige har sat dem sammen i dag.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger PernilleP (Inaktiv) - 02/08-2007 20:43 02/08-2007 20:43
#1 Jeg har haft 1 kampfiskepar sammen med 20 neon i 54L uden problemer. Men der er meget forskel på hvor agressiv hver enkel kampfisk har. Jeg her dårlige erfaringer med at have dem sammen med guppyer. Hvis det var mit akvarie ville jeg nok købe en eller 2 hunner til din han :-)

Mvh.
Pernille

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger romano (Inaktiv) - 02/08-2007 21:01 02/08-2007 21:01
Hej William.

Jeg har 2 kampfisk hanner, som går i hvert sit akvarium.
Den ene sammen med kribensis, maller, zebrafisk og mollyer.
Den anden sammen med kribensis, pragtsmerlinger, scalarer, guramier og maller.
Jeg har aldrig haft problemer med kamffiskene.

Mvh
Anita

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Waps (Inaktiv) - 02/08-2007 21:15 02/08-2007 21:15
#1. Har været nødsaget til at fjerne mine 5 glødelys tetra'er fra akvariet sammen med kampfisken. Da de jagtede ham, og var ude efter hans finner. Til gengæld forsøgte jeg med at putte guppy'er ned til kampfisken, det gik også okay indtil lyset blev slukket, så var han ligepludselig jaws. I dag går han sammen med 1 dværg gurami par og 5 små sugemaller, og de går og hygger sig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
William Hung - 02/08-2007 21:24 02/08-2007 21:24
Ja okai.. Kan bare ikke forstå at min kamp han så skulle være så forskellig fra jeres. De går jo sammen i dag "rigtigt" for første gang, kunne det måske være derfor - at han lige skal vende sig til det.

Tror han spejler sig i glasset for han svømmer tit og puster sig op ud imod glasset.. Kunne det have noget at sige om hans opførsel..?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Lois (Slettet) - 02/08-2007 21:30 02/08-2007 21:30
Tror der er temmelig meget forskel på hvor 'aggressive' de er.
Jeg har en han gående med Platyer, Panser og L66, uden problemer.
En anden han, går for sig selv. Da jeg købte ham, gik han i et akvarie med Guramier der var Xgange større end ham, men det var han ret ligeglad med - skulle nok vise hvem der var chefen der... såhh ja, ham har jeg valgt at holde alene ;)

Med venlig hilsen
Lola

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger skovbølling (Inaktiv) - 11/08-2007 21:57 11/08-2007 21:57
En af mine kammerater havde en sejlfinne molly, som jo også har rimelig store finner, og den satte han ned til nogle tigerstribede barber. næste morgen havde mollyen ikke flere finner tilbage, så alt hvad der har bare lidt mere finner end barben selv, de skal ikke sættes sammen ;) rigtig godt råd :)

Mvh.
Simon Nicolajsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bigger - 07/09-2007 15:33 07/09-2007 15:33
Min kampfisk han startede med at gå sammen med guppi'er samt noget yngel, da han havde ædt ynglen, så gik det ud over guppi'erne, så blev han flyttet over i et akvarie med scalare og molly'er, det gik heller ikke, da han åbenbart er ekstrem hidsig så han går nu sammen med 1 hun og 4 mysterie snegle i et 85 liters akvarie, der hygger han sig skummer med stor glæde og tæsker hunnen ;-)

Annoncører
Annoncører