Mørke diskus - spiser ikke

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 1677

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Betina530 - 31/07-2007 10:10 31/07-2007 10:10
Hej! Så er jeg her igen.

Jeg har tidligere skrevet om min syge diskus med hvid gelé-agtig afføring. Den blev mørk i farven og ville ikke spise. Jeg fik en masse gode råd som jeg har prøvet at følge. Jeg gennemførte først en hård varmekur over 14 dage. Fiskene livede en anelse op, men så snart varmekuren var overstået gik det ned ad bakke igen. Jeg prøvede så at medicinere med Spirohexol, men der er ingen forskel at se.

Jeg har 30 grader i akvariet og fodrer 1-2 gange om dagen og varierer mellem røde myg, diskus-frostfoder med artemia, flagefoder og granulat.

Jeg har nu to diskus som er mørke. De gemmer sig bagerst i akvariet. De kommer somme tider frem ved fodring, men hvis de overhovedet tager noget i munden spytter de det straks ud igen. Nu er de begyndt at tabe sig. Afføringen er stadig hvid og lidt klumpet eller gelé-agtig.

Hvad pokker gør jeg??

Mvh.
Betina Andersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 31/07-2007 10:20 31/07-2007 10:20
Lyder som hulsyge, men det er du vel nok klar over på dette tidspunkt.
Mine scalarer blev kureret med Hexamita, og der var ingen bivirkninger af nogen art.
Jeg er sikker på at der kommer nogle flere råd at vælge imellem, dette er så mit bud...

Held og lykke med fiskene...

Mvh.
Lena

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Betina530 - 01/08-2007 11:19 01/08-2007 11:19
Det er jeg klar over ja, men jeg har jo allerede behandlet mod hulsyge en gang. Skal man så bare behandle igen og igen til det virker??

Mvh.
Betina Andersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 01/08-2007 11:36 01/08-2007 11:36
Uha... Hvis det var mig ville jeg nok prøve en anden medicin, men det skal man sikkert være forsigtig med af hensyn til gamle medicinrester...
Jeg kan kun sige at min kur virkede i første forsøg....

Der må da være nogle med erfaring i denne sygdom??

Mvh.
Lena

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Betina530 - 02/08-2007 14:44 02/08-2007 14:44
Er der virkelig ikke andre der har haft diskus med Hulsyge som kan komme med et råd?? Spirohexol som jeg har behandlet med skulle jo netop virke mod Hexamita. Jeg tror sQ jeg prøver at gentage behandlingen...

Mvh.
Betina Andersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 02/08-2007 17:48 02/08-2007 17:48
Hvad med at prøve på sciclidesiden?
Der burde være nogle med erfaring!

Held og lykke med behandlingen og op med humøret :)

Mvh.
Lena

Annoncører
Annoncører