Dit værste akvarie indkøb nogensinde??

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2904

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Kjelgaard86 - 26/07-2007 11:44 26/07-2007 11:44
Hej jeg vil gerne høre lidt forskellige negative akvarie indkøb. Både selve akvarier men ligeså meget fisk, planter og lign :)

personligt var det nok da jeg købte en bali haj og ligeså snart den røg i vandet var den lige nede i bunden og vende for derefter at tage et hop ( Som en flyvfisk ) op over kanten og falde ned på gulvet 1.50 meter nede og dø på stedeT :( R.I.P

Med venlig hilsen
Kjelgaard86

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Linnet (Inaktiv) - 26/07-2007 11:52 26/07-2007 11:52
de to små søde paroon hajer vi købte da vi stadig var helt nye og ikke alt for kloge.... vi blev dog lidt bekymrede efter at have læst lidt herinde.... og da den ene valgte at forsøge at spise en af vores andre fisk (der var for stor, hvilket resulterede i at "hajen" piskede rundt med en hale ud af munden, og måtte hjælpes til at spytte ud)
de kom tilbage til forretningen dagen efter og blev erstattet af nogle lidt mere passende fisk..... køber aldrig mere fisk jeg ikke kender :(

Mvh.
Signe Linnet

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger benj1685 (Inaktiv) - 26/07-2007 12:04 26/07-2007 12:04
Det var nok da jeg var helt nybegynder, jeg købte en slørhale og 2 kampfisk (hanner!!!) Så kan man næsten gætte sig til hvad der skete... Kampfiskene flåede hinanden i stykker og slørhalen døde af finneråd... Så gik jeg ned og købte mollyer og guppyer.

Mvh.
Benjamin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger brib - 26/07-2007 12:16 26/07-2007 12:16
Mit værste akvariekøb ligger mange år tilbage i tiden.

Jeg var som knægt ansat i en dyrehandler, og brugte mine surt sammensparede penge, på et sprit nyt 250.l akvarium i rustfrit stål.

Det måtte vist have været en slags "noname" akvarium , for ruderne var kittet i ( hvilket var normalt dengang) Men også bunden, som lignede et stykke karosseriplade var kittet ind i rammen.

Stolt hjemkommet med akvariet, fik jeg fyldt vand og en masse flotte granit sten i. Jeg hade godt bemærket at bunden buede lidt, men tænkte ellers ikke videre over det.

Om natten vågnede jeg ved at en tynd vandstråle ramte mig i ansigtet, og inden jeg fik vækket min far , forsvandt hele bunden i et stort plask og braget efter de nu bundløse sten.

Vanskaden var ret stor, da mit værelse lå på 3 sal, det gik hårdt udover samtlige værelse i ejendommen der var placeret lige under mit. Parketgulvene stod som en dårligt sammenflikket robåd og strittede op overalt.

Mit efterfølgende akvarium blev et af de der nymodens som var limet sammen med noget de kaldte scilikonelim, og det viste sig jo at det der nymodens var kommet for at blive :-)

Siden dengang er der løbet meget vand i forskellige akvarier, men heldigvis har der ikke været lignede skader.
Og det er vel meget godt klaret på de ca 40 år jeg har været akvarist.

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger lillian53 (Inaktiv) - 26/07-2007 12:38 26/07-2007 12:38
Mine værste indkøb må være alt det unødvendige teknik så som nitratfilter, varmelegmer, ruderensere, medicin der ikke virker og alt det andet dyre skidt de sælger i akvariebutikker og som man som nybegynder mener at man så absolut har brug for. Jeg har 2 skabe fyldt af det og overvejer et garagesalg ;)

Mvh.
Lillian Werliin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger martin gade (Inaktiv) - 26/07-2007 12:53 26/07-2007 12:53
#4 Pyha, det lyder som et dyrt uheld! Det er nok min værste frygt, når man bor i etageejendom.

Mvh.
Martin Gade

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
ThomasH - 26/07-2007 13:26 26/07-2007 13:26
jeg har MANGE det værste 2 slør haler i et 5 l :D lige i starten da jeg ikke anede en skid udover det havde jeg 2 store scalere i 40 l :) jo jo :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Soulen (Inaktiv) - 26/07-2007 14:04 26/07-2007 14:04
tja det værste akvarie køb jeg har lavet er at købe et 112L men betale for et 128L ( var helt ny og ande ikke bedre ) men da jeg så enlig fik det fylt med vand og det stod da også 14 dage sage det bang.

Mvh.
Heine Espersen planetfish.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger rozzzna (Inaktiv) - 26/07-2007 15:43 26/07-2007 15:43
har ikke selv noget værste indkøb der kan slå min fars :)
hans første fisk var en piratfisk i 10 L bowle - nej nej nej xD

vh rose

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger mieke.muzen (Inaktiv) - 26/07-2007 15:46 26/07-2007 15:46
#9 hehe det ville jeg sku gerne havde set. hvordan kan man dog få den ide hehe

De bedste hilsner
mieke.muzen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger rozzzna (Inaktiv) - 26/07-2007 15:55 26/07-2007 15:55
aner det ik :) han fik den da han flyttede fra min mor - han har vel ikke kunne undvære hende og derfor købt noget der lignede i adfærd og udseende :D han har jo så bare ik vidst hvordan den skulle ha det

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger martinbang (Inaktiv) - 26/07-2007 16:29 26/07-2007 16:29
Købte engang en kugle fisk på en 10 cm, rødbrun var den, satte den i et 203 L akv.
med det smukkeste par Zebra cicklider, de var fuldvoksne og ynglede flittigt som de nu gør.
Kugle fisken sundede sig 2 minutter efter den var kommet i akvariet, hvorefter den begyndte at jage mine noget forvirrede Zebre"er, og den blev ved og ved, jeg måtte slå den flere gange med min akv. pind, uden resultat.
Næste morgen var mine Zebra cicklider skambidt og halv døde.
Jeg var tosset, og besøgte min kammerat som havde Piratfisk på 15 - 20 cm dagen efter.
Hos min ven troede min onde kuglefisk den skulle lave samme nummer,
men piratfiskene punkterede den hurtigt inden den nåede at fatte situationens alvor,
og åd den råb og stub. (jeg fryede mig)

Mvh.
martinBang

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger brib - 26/07-2007 17:19 26/07-2007 17:19
#11: LOL :-)

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Lois (Slettet) - 26/07-2007 23:24 26/07-2007 23:24
Værste køb? Et af dem har helt klart været, da jeg købte et brugt 200L hos en dyrhandler.
Det var et stress at få op og køre her og nu med et brugt udvendigt filter! Havde absolut for mange "egen avl" og det var tid til at gøre noget ved det. Det var sen aften inden jeg var færdig med at vaske grus indrette osv. Blev vågen næsten morgen kl 5.00 ved en *plasken* -i ½søvne kunne jeg forstå på lyden at det udvendige filter spyttede vand ud OVER vandoverfladen... og det gjorde det ikke inden jeg gik i seng! Sprang ud af sengen, var ved at falde på snuden tre gange inden jeg nåede hen til akvariet. Følte mig mere fuld end noget andet ;) Også stod er ellers STRESS på programmet! De første 100L var på vej ned til underboen :S Hold da op et mareridt at skulle ha tømt alt det igen, og jobbet kaldte og... nej nej nej.
Hvad lærte jeg så af det? -> stol aldrig på din dyrhandler ;) )

#11 Den? Mener du dermed din mor eller fisken? ;)

Med venlig hilsen
Lola

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger brib - 27/07-2007 07:10 27/07-2007 07:10
Jeg ved ikke om denne hændelse kan kaldes værste akvariekøb , men den er da akvarierelateret.

Jeg købte en gammel Eheim 2017 som larmede en del, det viste sig at magneten omkring rotoren var flækket.
Da pumpen er gået ud af produktion i 1978 kunne jeg ikke opdrive en ny rotor, så den gamle måtte fikses med sekund lim.

Når der står sekundlim på den lille tube, så er det ikke bare et eller andet reklamefis opdagede jeg.

For jeg kom en lille bitte smule lim på magneten og holdt den klemt sammen med 2 fingre i under 1 minut.

Pegefingeren slap nogenlunde hurtigt, men mht. tommelfingeren går der nok stadig et par mdr, inden at politiet kan få et nogenlunde brugbart fingeraftryk fra den :-)

Ps. Pumpen kører fint, den lille hudlap på magneten laver slet ikke larm mere. :-)

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Kjelgaard86 - 27/07-2007 16:48 27/07-2007 16:48
#15... A
Av av for satan da, det måtte sku have gjort nas:S

Med venlig hilsen
Kjelgaard86

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Palu - 27/07-2007 17:09 27/07-2007 17:09
#12: Jeg håber den historie er fra dengang du var en lille rod, ellers skal du vist have frataget bevillingen til at holde dyr og have noget proff. hjælp.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Waps (Inaktiv) - 28/07-2007 18:29 28/07-2007 18:29
Ved ikke om det er det værste køb nogensinde, men jeg er nybegynder og skulle i dag rense vores Atman CF-3 spandfilter for første gang, og havde glemt at vi ikke har nogen brugsanvisning. Så til at starte med var vi bevæbnet med en 10 Liters spand, for havde nok regnet ud at der måske ville komme noget vand ud når vi skulle pille slangerne fra. Og det gjorde der også, vi startede med at pille slangen af der går fra akvariet ned til filteret. Og havde ikke lige tænkt på at det flow det var i slangen vil tømme akvariet, så da spanden var halvfyldt faldt 5 øren og jeg proppede min tommelfinger i slangen.
Men det endte da med at vi fik filteret renset og det sat til igen, dog skal vi have fat i en ny pakning da de små der er med ikke kan holde til en s*** ..
Er der nogen der har en 'Spandfilter for dummies' eller kan henvise til en.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Kierkegaard (Inaktiv) - 05/05-2008 04:00 05/05-2008 04:00
Jeg gik for nok snart 800 år siden med aviser og tjente vel omkring kr 400 i måneden på det.
Jeg havde været rigtig glad for fisk og husker stadig den dag, hvor jeg stolt købte mit første akvarie HELT selv. Jeg cyklede ned til akvaristen og vil så trække det hjem bag på min hvide Everton cykel. Jeg var så stolt.

Jeg gik 200 meter og blev så en smule ivrig og ville så forsøge at cykle de to km hjem til mine forældre.
Det går fint men pludselig er der een der højt råber HEJ ARNE!
Jeg får et chok. Vender mig om og hører et højt knald og en klirren...
:(
Jeg var så ked af det og husker at jeg prøvede at give HAM skylden fordi han havde forskrækket mig. Ved ikke hvad der hændte men min far gik vist ind i sagen og gav mig de kr 100 til et nyt akvarie, der ikke var på saml selv basis.

Selvsamme akvarie bruger jeg den dag i dag til min fiskeyngel. Vil være stolt den dag mine børn kan overtage det.. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Jan 54l (Slettet) - 05/05-2008 08:34 05/05-2008 08:34
Engang i 1970 var jeg over hos en kamerat som havde en meget special flot fisk i sin fars akvarium
Han fortalte mig at hans far ikke ville have den fisk mere i sit akvarium ,og så var det at jeg blev helt vild og spurgte hans far om jeg måtte få den.
Måtte jeg godt og hjem i baljen kom den , mine fisk forsvandt stille og roligt de første par dage det var neonfisk gubier samt mollyer og jeg undrede mig
men for at gøre en historie kort viste det sig at det simpelhen var en aborre nede fra åen af og jo dag jeg tog den op kunne jeg jo godt se det men i et akvarie med lys og alt som er et akvarium lignede den jo sådan set ikke, tænkte i hvertfald ikke over det
mvh
Jan

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger M-Albrechtsen (Inaktiv) - 05/05-2008 10:30 05/05-2008 10:30
Jeg vil tilslutte mig Paroonhajerne ;)

Jeg fik foræret først to og dernæst to til. Mage til uintelligente og stressende fisk skal man seriøst lede længe efter, tror sammenlagt at de fik fire dage i akvariet før de røg til en dyrehandler..

Og nu jeg lige er her, så må smerlingen muse botia også lige have en tur.. Jeg var meget fascineret af denne, men en stor flok regnbuefisk fik på få dage alle sammen uden undtagelse, flosset deres finner af dette lille aggressive møgdyr..(Så er den også en satans pestilens at fange)

Over and out

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger chk (Inaktiv) - 05/05-2008 10:46 05/05-2008 10:46
Topmål i mit akvarist liv, var da jeg købte en 128 ubeset og manden ville endda leverer den, ja det skulle vel ha' tændt alamklokkerne, men nej nej lidt grådig er man jo altid. Så på aftalte dag kom jeg hjem til et stk mørnet, utæt akvarie indeholdende 4 DØDE mus og en stank uden lige. PGA muselugten hoppede min 12 kg maine coon kat op på haveborden skubbede til akvariet, med det resultat at baljen røg i betonen og splintrede i 1000 stykker *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger MAHON (Inaktiv) - 05/05-2008 13:26 05/05-2008 13:26
5,5 liters aquabox, fik aldrig startet den op da jeg hurtigt opdagede at der jo ikke kunne være noget levende der i ud over et par rejer, og dengang var rejer altså noget jeg spiste, nu har jeg dem gså i mine akvarier :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Ivan 92 (Inaktiv) - 05/05-2008 15:10 05/05-2008 15:10
Mit værste (fiskekøb) må nok være den gang hvor jeg købte mig 4 RØDE OSCARS! til mit "lille" 85 liters akvarium. Ja i kan vel selv gætte jer til hvorfor det ikke gik :P

Annoncører
Annoncører