Hvad kan man gøre ved andemad?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2525

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Holst - 24/07-2007 16:52 24/07-2007 16:52
Mit spørgs må lyder, hvordan kan man få fjernert alt andemaden fra en akvarie.
jeg fjerner det hele tiden, men det bliver ved med at formere sig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mikinga (Inaktiv) - 24/07-2007 16:54 24/07-2007 16:54
du skal have dem allesammen op, bare der er en tilbage vil de fortsætte med at formere sig hurtigt

De bedste hilsner
mikinga

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Soulen (Inaktiv) - 24/07-2007 16:54 24/07-2007 16:54
bliv ved med at fjerne det. tror jeg er den enste løsning

Mvh.
Heine Espersen planetfish.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger helene - 24/07-2007 17:20 24/07-2007 17:20
det er nok rigtigt, men man kan altså også opleve, ... som jeg har ... at man kan fjerne og fjerne og det bliver ved at komme, men så ligepludselig ... så forsvinder det af sig selv. Hvis man har guramier, er andemad udmærket, de elsker det der dække som det giver :-)
Og det suger også en hel del overflødig næring til sig, så det har sine fordele

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Soulen (Inaktiv) - 24/07-2007 17:25 24/07-2007 17:25
tror mit vand er syre over for andemad ale andent kan gro men andemad kan jeg ikke få til at gro :P

Mvh.
Heine Espersen planetfish.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
jstein - 24/07-2007 17:50 24/07-2007 17:50
Jeg er glad for det andemad jeg har i mine akvarier, fanger det op når jed skal lave en foderblanding til mine maller.

Hilsen
jstein

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Villads (Inaktiv) - 24/07-2007 19:10 24/07-2007 19:10
Andemad har det dårligt med karftig bevægelse i overfladen.
Jeg har selv haft andemad i små 25 l akvarier og jeg var ret stolt over at det lykkedes mig at bekæmpe det manuelt indtil nogen fortalte mig at andemad ikke tåler stærk bevægelse i overfladen.
Mit råd er at fjerne mest muligt og så sætte en pumpe til at køre i overfladen indtil problemet er løst.

Med venlig hilsen
Villads

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Mr.Frog - 24/07-2007 19:14 24/07-2007 19:14
Har du prøvet at tilsætte en and ?

Venligst
Mr.Frog

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger SweetEyes (Inaktiv) - 24/07-2007 23:03 24/07-2007 23:03
Jeg har fået udryddet andemad i min mors 325L. Jeg tog et alm fiskenet og blev ved med at fjerne indtil jeg ikke kunne se mere. Selvom man tror man har fået alt med, så kig nærmere på vandet. Så kan man se nogle bitte små grønne prikker som åbenbart er andemad i babyudgave. De skal også væk. Og kig også på kanten på indersiden af glasset for der sidder de også. Og når man så tror at man endelig har fået det hele væk, så er der tit også nogen som gemmer sig under vandet, som er blevet virvlet under vandet, som venter på at man tror man er færdig og får lagt armatur på og det hele. Så lægger de sig op i overfladen igen og formere sig. Jeg tror det er en intelligent plante*g* Jeg brugte nok et par timer på at fjerne dem. Så hvis du vil have dem væk skal du gøre det ordentligt, for hvis der bare er en tilbage så formerer de sig. Men det kan altså lade sig gøre hehe.
Held og lykke ;)

De bedste hilsner
Malene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
MetteB-F - 25/07-2007 16:04 25/07-2007 16:04
Jeg havde også meget andemad indtil for få dage siden - så forsvandt det! Jeg har endda mindre flow i overfladen nu end jeg havde før, da jeg lige har skiftet 2 indvendige pumper ud med en udvendig.

Jeg ved ikke præcist hvad der er årsagen til at det forsvandt - jeg havde næsten tømt akvariet for vand - 10 cm tilbage - da jeg skiftede alt gruset ud med sand. Jeg havde dog gemt næsten alt det vand, jeg tømte ud - tror der er kommet 70 liter nyt i og det er et 250 liters. Jeg havde fjernet meget af andemaden men absoulut ikke det hele - gad jeg ikke! Jeg har tillige sat nye fisk i - 5 scalarer, 10 rød neon og 5 panserbasser, samt 5 nye planter (øøhhh - nogle af dem, der sidder på sten/rødder).

Men altså - for nogle dage siden var alt andemaden pludselig væk! og jeg tror 25% af overfladen var dækket før. Og det passer mig glimrende, at det er væk - drøn irriterende at få alle vejne, når man har armene nede i akvariet...

God fornøjelse med det - og held og lykke ;-)

Mette

Annoncører
Annoncører