Ferie i en uge, strømsvigt!?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1178

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Mona R - 19/07-2007 18:49 19/07-2007 18:49
Hej,
Jeg har ikke været væk fra mit akvarium i mere end 1 dag. Nu skal jeg på ferie i en uge og vedkommende, som skulle have passet mine fisk, har meldt fra:-( Kan man gøre noget for at sikre sig, at fiskene har det godt, hvis fx nu strømmen skulle svigte (mit relæ er nemlig meget følsomt og slår fx fra hvis det tordner en smule)? Jeg har tænkt mig at købe ilttabletter + feriefoder (hvis det er godt nok): Men hvad med varmen og lyset? Kan de klare sig uden det i en uge? Og er ilttabletter tilstrækkelig til at sikre, at bakterierne kan omdanne nitrit til nitrat uden at pumpen kører ved evt. strømsvigt?
De bedste ønsker, Mona

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Josefine - 19/07-2007 18:58 19/07-2007 18:58
Det kommer jo an på hvilke fisk og planter du har i vandet? ;D

Hilsen
Josefine

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Mona R - 19/07-2007 19:04 19/07-2007 19:04
Åh ja:-) Der er et sværddragepar, et sejlfinnemollypar, en grenmalle, 1 dværgsugemalle, 6 øksefisk og en enkelt reje (men der kommer snart flere rejer). I mit andet akvarium er der 2 guppypar. De bedste ønsker, Mona

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger XXXX (Inaktiv) - 19/07-2007 21:20 19/07-2007 21:20
drop alt det underlige ferie halløj de sælger det er længe ikke nødvendigt
Dine fisk kan sagtens gå en uge uden mad og er overbevist om at de ilttabbellter ikke gør en væsentlig forskel så drop bare dem også
Køb istedet et tænd og sluk ur til lyset og lad det være tændt 4-5timer sidst på eftermiddagen
Og inden du tager hjemmefra laver du et stort vandskift på 50% så skulle det gå uden problemer

Med venlig hilsen
Thomas Rasmussen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Mona R - 19/07-2007 21:54 19/07-2007 21:54
Kære Thomas, tusind tak for rådet. Man kan jo hurtigt købe sig på fattiggården med alle de fiske-ferieting, som butikker sælger:-) Men dvs. fiskene kun skal have lys i 4-5 timer hver dag i den uge, som jeg skal på ferie? Skal lige være helt sikker på, at jeg har forstået det rigtigt :)
De bedste ønsker altid, Mona

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 19/07-2007 22:46 19/07-2007 22:46
Der er nogle, der kan sikre sig imod, at deres relæ falder ud.
Idag har man,såvidt jeg ved, lov til at have en stikkontakt uden om relæet, til brug for frysere.
Hvis man har en sådan er det jo bare i ferieperioden at trække en forlænger fra denne stik til akvariet..

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger XXXX (Inaktiv) - 20/07-2007 07:00 20/07-2007 07:00
Jep lad det tænde omkring kl 17-22, resten af dagen er det fint med dagslys. Grunden til jeg vil tænde det sidst på dagen er udelukkende på grund af planterne så de lige for lidt kunstigt lys at leve af også, fiskene er for så vidt ligeglade

Med venlig hilsen
Thomas Rasmussen

Annoncører
Annoncører