Hjælp til fugning af akvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1579

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
prophetdk - 17/07-2007 20:49 17/07-2007 20:49
Som det fremgår af overskriften så efterlyser jeg hjælp til fugning af et akvarie, men da jeg ikke har den store mulighed for at transportere det vil det være noget som skal gøres hjemme ved mig. men er da osse klar til at give noget for hjælpen...

MVH Kenneth.... P.S: jeg bor i Århus...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 17/07-2007 20:58 17/07-2007 20:58
Det kan du da nemt gøre selv, er det et akvarie med ramme, skal du skære den gamle silicone af med en hobbykniv, så skal du rense med acetone fortynder eller sprit. køb silicone der er beregnet til glas. Fug nu hele vejen rundt, glat ud med en finger. Vent 2 døgn, før du kommer vand i. Det er slet ikke så vanskelig.
Er det et akvarie uden ramme ? skriv igen.

Mvh.
Erik Kaxe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
prophetdk - 17/07-2007 21:02 17/07-2007 21:02
ja det ved jeg godt men da det er første gang at jeg skal have klaret sådan en sag, ja så er jeg ikke helt klar på at bare gå igang selv. kan ikke lide tanken om at der pludselig ligger 400L vand på gulvet, fordi at jeg ikke fik det gjort godt nok..
Det er med alu ramme

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 17/07-2007 21:09 17/07-2007 21:09
Hej igen, det er nu stadig ikke så vanskelig, når der er ramme på vil der aldrig pludselig ligge 400 l vand på gulvet, der kan højest være en lille utæthed, og det er nemt at ordne,. Vær nu ikke bange, gå igang, eventuel stil det i badeværelset, og prøv at hælde vand i.
Det kan jo være der er en tættere på der tilbyder hjælp, ellers så gå i gang.
Mvh.
Erik Kaxe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 17/07-2007 21:36 17/07-2007 21:36
Jep det er ikke så svært, selv om jeg fik min far til at gøre det for mig :)
men husk det skal være AKVARIEsilicone ikke bare til almindeligt glas (#2) ;) ellers rissikerer man at det afgiver forsellige stoffer til vandet efter det er tørret :D og det ville jo ikke være så godt

De bedste hilsner
Ringsted

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger kenneth145 (Inaktiv) - 17/07-2007 23:14 17/07-2007 23:14

Er selv igang med at omfuge et effektline 530 l. og det er ikke så svært bare man gør sig umage med afrensningen en hobby kniv og en keremisk kogeplade skraber og acetone og en masse nye blade til begge dele så er du klar.
Men jeg forstår dig godt at du er lidt betænkelig ved det det er meget vand...
men bare tag dig tid og gør det grundigt så skal det nok gå... der er skrevet flere gode vejledninger herinde.
Det tager en eftermiddag at rense og fuge et 530 liters så det er nok det samme med dit...
det er bare at ta geden ved næsen og komme igang...;o)
Mvh.
Kenneth

Annoncører
Annoncører