Over beplantet akvarie.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1195

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Josefine - 12/07-2007 21:39 12/07-2007 21:39
Hejsa.

Nu har jeg efterhånden prøvet forskellige akvarie indretninger, og jeg er kommet til at jeg bedst kan lide når akvariet har godt med planter, en stor rod og lidt sten.
Og når jeg siger godt med planter, mener jeg RIGTIG godt med planter.

Jeg ville gøre hvilke fisk der er gode i sådanne et akvarie.

og til jeres oplysning vil det nok være godt hvis jeg siger det er 63L.

Venligst Josefine.

Hilsen
Josefine

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Janne (Inaktiv) - 12/07-2007 21:44 12/07-2007 21:44
De fleste små stimefisk af den ikke alt for livlige, svømmeglade slags, f eks mange tetraer. Guppyer, mange af de små labyrintfisk (f eks Dværggurami, Honninggurami). Mange dværgciklider kan også hygge sig godt i sådan et akvarie, f eks Nannacara anomala, Apistogramma-arter mv.

Mvh.
Janne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Mr.Frog - 12/07-2007 21:46 12/07-2007 21:46
En lille stimefisk, 7-8-9 stykker.

Venligst
Mr.Frog

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Josefine - 12/07-2007 22:13 12/07-2007 22:13
Hejsa! :D

Synes de fleste stime fisk er rigtig små, og kan godt lide store fisk.
Ved man ikke kan have kæmpe store fisk i mit 63L akvarie. Men en fisk i en pæn størrelse, kan vel lade sig gøre :)

Guramier er da ok store ikke? Findes de i en faverig variant?

Hvor mange skal jeg have, og hvordan er køns forderlingen?

Ud over jeres svar læser jeg også lige arts beskrivelsen. men det jo dejligt med nogle erfarne akvaristers meninger :D

Hilsen
Josefine

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 13/07-2007 01:41 13/07-2007 01:41
Hvad med Dværg Guramier Colisa lalia(spes.rød neon) .En han og to hunner ?

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
ulvaren - 13/07-2007 09:41 13/07-2007 09:41
Dværg guramier, perle guramier kan nok også gå. Men ellers er der også kommet mange nye guramier som ville kunne bruges. Fantom tetra og blødenhjerte ville gøre sig godt, de kan godt lide at stå i et tæt beplantet akvarie. Og selvfølge kan dværg cichlider også bruges.
Nu gør jeg ind for at fisk skal være i orginal farve.

Mvh.
Poul

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Leif (Inaktiv) - 13/07-2007 09:47 13/07-2007 09:47
Originalefarver ti mig også please. Mit forslag kunne være honningguramier, som af natur har en meget smuk farve - i hvert fald hannen.
Skal du over i en anden verdensdel kunne et par sommerfuglecichlider være en idé - men de skal helst have surt, blødt vand, for rigtigt at udfolde deres pragt.
Mvh Leif

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Josefine - 13/07-2007 11:57 13/07-2007 11:57
Okay! Sommerfugle cichliden er ret flot! :D
Hvad med kribensis cichliden? Kan den godt gå i mit 63L og hvor mange fisk?

Hilsen
Josefine

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Leif (Inaktiv) - 13/07-2007 12:27 13/07-2007 12:27
For de fleste dværgcichlider gælder, at du i et 63 l kan have et par. Nogle af dem går bedst i en trio (en han og to hunner), men mere end en han kan du ikke regne med i et 63 l. Og kun en af arterne - det går ikke, at putte to arter dværcichlider i så lille at akvarium.
Men du kan have en art dværgcichlider sammen med en lille flok stimefisk af en art.
Mvh Leif

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Josefine - 13/07-2007 16:38 13/07-2007 16:38
Hej Leif.

Hm, jeg vil kun have en slags fisk og fokusere på den.
Er ikke så erfaren, og 2 forskellige arter vil blive for meget for mig. Jeg vil jo gerne at fisken har det super godt.

Okay, hmm. Jeg tror jeg vælger dværg guramien, den er meget flot. Og så skal jeg altså have 1 han og 1 hun. Og hvis de skændes, så 1 hun mere (sådan har jeg forstået det- ret mig hvis jeg tager fejl)

Hvad med foder? Og hvilke planter er gode.

Skal jeg kun have trærødder, eller også sten ?

Tror jeg starter en ny tråd, hvor jeg for alt om dværg guramier at vide! :)

Hilsen
Josefine

Annoncører
Annoncører