Mærkeligt sår på siden af dværggurami-hun

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 1191

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger joselimaianus (Inaktiv) - 25/06-2006 22:52 25/06-2006 22:52
Hej,

her for noget tid siden opdagede jeg et sår på min dværggurami-hun. Jeg tænkte at hun sikkert bare havde været lidt oppe at toppes med hannen, men nu kan jeg se t såret nærmest breder sig. Såret sidder lige bag hendes brystfinne. Det startede med at være rødt, men eftersom det breder sig ser det nærmest ud som om at skællene er væk. Hun ser ikke ud som at hun er generet af det og har lige været i gang med at yngle, så der nu er en fin skumrede med æg i. Jeg har ikke opserveret at hannen, eller nogle af de andre fisk, har været efter hende.

Ud over gurami-parret er der 2 sværddrageunger, 2 ansistius maller og 6 rejer. Jeg skifter 25% vand hver anden uge og har aldrig haft sygdomme i akariet før.

Er der nogle der ved hvad det kan være?

Mvh.
Joselimaianus

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger helene (Inaktiv) - 25/06-2006 23:00 25/06-2006 23:00
det kunne nok godt tænkes at det er sket i 'kampens hede' med hannen, - men alligevel synes jeg ikke det er helt så godt hvis det breder sig. Når fisk får sår, eller skæl der ryger af, så kan man ofte se at der sker en helingsproces ret hurtigt, så det skal helst ret hurtigt vende til at blive bedre. Ellers ville jeg isolere hende snart så jeg kunne holde bedre øje med om der kommer svamp i såret, eller om det udvikler sig mere.
Men der er ikke nogen af de andre fisk, som jeg synes kunne være årsag, og når fisk yngler så går det jo nogengange lidt heftigt for sig, sikkert især labyrintfisk som guramier ...

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger joselimaianus (Inaktiv) - 26/06-2006 11:00 26/06-2006 11:00
Jeg håber også at det snart heler igen... Problemet er bare at hun har haft såret i omkring 2 uger nu og det ser ikke ud til at blive bedre... :(

Mvh.
Joselimaianus

Annoncører
Annoncører