Lidt hjælp til akvariet

Postet under : Akvariesiden.dk - Maller
Visninger : 1125

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger martin gade (Inaktiv) - 28/07-2005 19:15 28/07-2005 19:15
Hejsa
Jeg kom for et par uger siden af med min malle, da den var blevet alt alt for stor til akvariet(54 l), men nu er mit spørgsmål så, hvilke/hvilken malle jeg skal have fat i nu. De skal ikke vokse for meget, men samtidig skal de jo helst være i stand til at "arbejde" lidt:-)
Og noget helt andet, har pragtsmerlinger samme funktion som en malle?
Tak for hjælpen
Martin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger XXXX (Inaktiv) - 28/07-2005 19:18 28/07-2005 19:18
Hejsa
Først det med smerlingen: nej overhovedet ikke pragtsmerling spiser ikke alger men er formidabel til at tage snegle
Dog bliver den for stor til dit 54l

Hvad med en lille flok dværgsugemaller de bliver kun op til omkring 5cm

Med venlig hilsen
Thomas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger gibson (Inaktiv) - 28/07-2005 19:20 28/07-2005 19:20
Smerlinger har ikke en sugekob lige som maller, og tager ikke dine alger på ruden :-)
Der kan måske godt være et enkelt par ancistrus i et 54L.... men ikke to hanner!

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger martin gade (Inaktiv) - 28/07-2005 19:23 28/07-2005 19:23
Hehe, jeg ved godt at en smerling ikke har en sugekop, men troede måske den "rensede" lidt i akvariet alligevel:-)
Jeg har 2 andre sugemaller i mit akvarie, men jeg er ikke sikker på deres navn, mener de hedder noget med mikrosugemaller(de er virkelig små), måske er det dem du taler om Dusetago. Men jeg ser dem ALDRIG, og jeg tvivler sgu efterhånden på deres virkning.

Annoncører
Annoncører