Akvariekøb

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1899

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger martin gade (Inaktiv) - 08/07-2005 20:29 08/07-2005 20:29
Hejsa
Jeg ville høre om der er nogen herinde der ved om man kan spare meget ved at købe akvarier plus udstyr i Tyskland eksempelvis?
Mvh
Martin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Celia - 08/07-2005 20:33 08/07-2005 20:33
Hvorfor ikke støtte de danske butikker ??? Priser er i forvejen latterlig lave.
Hvis du vil tjekke priser så prøv Eksternt link www.zooplus.de mener de også har akvarier.

Hilsen
Cecillia

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger martin gade (Inaktiv) - 08/07-2005 20:37 08/07-2005 20:37
Latterligt lave? Hmm, det kan vi så altid diskutere. Hvis man kan spare meget ved at købe i udlandet, så ser jeg ingen grund til at købe i Dk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Celia - 08/07-2005 20:46 08/07-2005 20:46
Grunden tilat jeg siger "latterlig" lave, er at priserne virkelig er skruet i bund !!! - forhandlerne tjener fortiden ikke den store avance på produkterne (hardwaren)
Jeg mener heller ikke at der er mange penge at spare på at købe i Tyskland.

Hilsen
Cecillia

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
viggo0 - 08/07-2005 20:59 08/07-2005 20:59
man kan da spare en del efter min mening, men det er bestemt ikke noget man skal køre efter...

Med venlig hilsen
Frederik

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 21:59 08/07-2005 21:59
Enig med Gade hvis man kan spare så gør man det, men man kan jo også købe brugt og der kan man være virkelig heldig ;-)

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bo Christensen - 08/07-2005 22:03 08/07-2005 22:03
Jeg synes det er fedt at ose i akvariebutikker. Hvis ikke jeg køber noget i butikkerne, men bestiller alt pr. postordre, lukker butikkerne til sidst.
Det synes jeg ville være kedeligt.
Jeg vil derfor til hver en tid købe dansk.

Med venlig hilsen
Bo Christensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 22:07 08/07-2005 22:07
Tja det er rigtigt Bo men hvis jeg kan spare feks. 500 kr på en tur til tyskland, kan jeg jo bruge pengene på fisk her hjemme, fordi 500 kr er mange penge når man ingen har :-( der er jo også nogen der køre til tyskland og henter øl osv det skader vel også handlen her hjemme hvis det er..

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger martin gade (Inaktiv) - 08/07-2005 22:47 08/07-2005 22:47
Jeg ved godt det er et omtåleligt emne, men som Jesper siger, så skal der spares hvor spares kan. Sådan er det nu engang når man er på S.U.....
Mvh
"Gaden..."

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
West - 08/07-2005 22:51 08/07-2005 22:51
Jeg havde en tysker som kørte fra Frankfurt til Vorbasse for at købe et effect-line akvarie, lampe og underskab med låger :) Så jeg kunne forestille mig, at det ikke er billigere syd for grænsen :)
Det var 7 timer den ene vej, og bagefter syv timer den anden vej. Han havde ikke andet han skulle i Danmark.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 22:53 08/07-2005 22:53
enig Gade. Macco: kan ikke helt forstå hvad du mener med det sidste du skriver.
Jeg har også kun akvastabil, mener også at man skal støtte lokalt/nationalt så vidt muligt men er man nu engang på s.u. eller lærelingeløn så spare man, helt klart hvis penge ikke var et problem for mig ville jeg da købe alt lokalt/nationalt...

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
West - 08/07-2005 22:57 08/07-2005 22:57
#10 Det er der nok ikke mange der kan indse. Men man har sikkert lært det på Bornholm og Grønland. Begge stder har i en periode mistet deres dyrehandel, og muligheden for at købe fisk lokalt. Det er altså ikke sjovt når man bor på en ø. Jeg mener stadig ikke der er en dyrehandel på Grønland, men der er da kommet en på Bornholm indenfor de sidste måneder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger martin gade (Inaktiv) - 08/07-2005 22:57 08/07-2005 22:57
Helt enig Jesper.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 23:01 08/07-2005 23:01
#16 Det kan jeg godt se at det er træls. jeg ville selv blive mega træt af det hvis de lukkede i varde eller du lukkede for hvor skulle jeg ellers købe mine dejlige små fisk... det bunder altsammen i penge eller mangel på samme ;-)

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
West - 08/07-2005 23:08 08/07-2005 23:08
#11: Ja selvfølgelig skader de handelen i Danmark, men vi har jo efterhånde justeret os ind efter det. Eneste vi mangler, er at vi må bruge billig arbejdskraft fra Polen og andre lavtlønslande.
Jeg fatter ikke at en murer kan fravælge en dansk butik og i stedet handle i Tyskland fordi det er billigt, men når jeg skal have muret en væg, så skal jeg tvinges til at købe til en høj pris. Hvis jeg skal tvinges til at købe til overpris indenfor danmarks grænser, så burde der vel også være en lov der tvinger danskere til at handle indenfor de danske grænser.
Moral er godt men dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
West - 08/07-2005 23:09 08/07-2005 23:09
Dyrehandelen i Vejen har ophørsudsalg.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger martin gade (Inaktiv) - 08/07-2005 23:13 08/07-2005 23:13
West, jeg tror langtfra det er alle murere der gør som du beskriver der. Jeg er selv inden for murerbranchen, og jeg har endnu ikke mødt nogen der gør det der. Jeg tror langt de fleste handler ved mørtelkompagniet/STARK.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 23:14 08/07-2005 23:14
#19 jeg kan godt forstå dig men jeg tror desværre ikke rigtigt på at det ændre sig. #20 så er det godt man ikke bor i vejen ej undskyld føler med dem der kommer der fra ;-)

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Henrik - 08/07-2005 23:15 08/07-2005 23:15
Til Martin Gade
Hej Martin

Du skriver at du er på S.U. Så har du ikke så mange penge. Det er da også surt. ;-)) MEN det er de danske skatteydere der betaler din uddannelse.
Hvis al handel bliver gjort i udlandet, så er der mindre jobs herhjemme, altså mindre til at betale din uddannelse.
Næ, støt du dem der er med til at finansiere din uddannelse. ;-))

Henrik/Flyvefisken, der har mange udenlanske kunder ;-))

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
West - 08/07-2005 23:16 08/07-2005 23:16
Jeg skal da ikke sidde og være hellig :) Jeg lever da af, at folk ikke køber lokalt. Og den del af butikken der går bedst, er også den med udstyr. Det koster at have fisk, og jeg kan godt forstå, at der er forretninger, der nedlægger deres akvarieafdeling. Der kan man spare lys, varme og vand. Ja, foder, medicin og lign. der skal holde akvarier og fisk igang. Tanken om at nedlægge akvarieafdelingen her i butikken har jeg da også tænkt. Det er der skuffelserne ligger, men det er samtidig også der min hobby kan udfolde sig, så jeg gør det nødigt. Men jeg vil bestemt ikke afvise, at der måske ikke er levende dyr i forretningen om 5 år.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 23:20 08/07-2005 23:20
Ja det koster mange penge at have de værse reoler kørende, men som du siger er det en hobby for nogen som du også siger er det jo nok ikke der pengene de ligger hvis det er sådan man gør det op...

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
West - 08/07-2005 23:21 08/07-2005 23:21
#21 når jeg nævner murer, så er det bare fordi man en gang imellem ser arbejdspladser hvor der bruges polakker til at renovere/bygge huse. Det er vel murearbejde. Og det de taler om, det er, at det er ulovligt at købe murearbejde billigt. MEN hvis en murer skal have lavet sine tænder, så KAN han smutte til Sverige eller Tyskland, for at benytte sig af billig arbejdskraft. Det er da en skævhed i lovgivning der vil noget.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
West - 08/07-2005 23:25 08/07-2005 23:25
#25 yeps, og det vil sige, at når man ikke benytter den lokale til køb af hardware, så får den lokale ikke den indtjening, og det eneste sted der virkelig kan spares penge, er på alle udgifterne til div. akvariereoler med varmt vand, lys og fisk der skal have mad. Altså væk med det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 23:26 08/07-2005 23:26
det er det, jeg er selv tømre og kender godt til problemet, det der er det store problem med feks polakker er lønnen og arbejdstiderne, men personligt sys jeg at de værse fagforeninger er gået lidt over gevind, vi dansker har rejst til norge, Tyskland og Italien i mange år for at arbejde (for danske arbejdsgiver) men det er vist ikke her vi skal snakke om det :-)

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger martin gade (Inaktiv) - 08/07-2005 23:27 08/07-2005 23:27
Henrik, det er jo ren gæt det du er ude i nu:-) Ja, jeg er på S.U lige nu, og jeg har sgu selv finanseret meget af min S.U igennem de mange år jeg arbejdede inden jeg begyndte på en uddannelse. Hvis I har det så skidt med at folk køber fisk uden for den danske grænse, så synes jeg I skal sælge jeres trailer og stoppe her og nu med at pendle frem og tilbage til mutter Poetz ved grænsen, hvor I fylder jeres trailer op med sprut og billige bajere. Helt ærligt, når alt kommer til alt, så handler vi sgu allesammen udenlands til tider, hvem kan sige sig fri for det.....
Hilsen Martin, som køber sine øl og div. andre ting ved de danske købmænd/supermarkeder, da jeg ikke ønsker at se disse butikker lukke, pga. danskernes eventyrlige lyst til at rejse til grænsen for at spare et par hundrede kroner.

Ps: Dette indlæg er skrevet med meget ironi, hvis nogen skulle være i tvivl.... :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Henrik - 08/07-2005 23:30 08/07-2005 23:30
Til Jesper/varde

Der er jo et problem selv inden for landets grænser, med jydske håndværkere der for en lavere løn end Københavnere, men tager arbejde i Kbh. de for så en masse udetillæg af fagforeningen, der gør at de for en bedre løn end Københavnske håndværkere, altså en skævfordeling af lønnen med fagforeningernes hjælp. Jeg har det fra min ven der er snedker ;-)).

Henrik

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger martin gade (Inaktiv) - 08/07-2005 23:30 08/07-2005 23:30
Ang. udenlandsk arbejdskraft, så har jeg INTET problem med at de polske murere kommer herop, slet ikke, de skal bare have den alm. mindsteløn, og så er den skid slået. Jeg frygter ikke at de tager vores/mit arbejde, for noget at det jeg har set polakere har lavet af murværk, ville jeg ikke engang byde min værste fjende. Kvalitet fremfor kvantitet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 23:32 08/07-2005 23:32
ja det er rigtigt henrik, det har jeg selv gjordt, men det er nu ikke fagforeningerne der beltaler udetillæg det er arbejdsgiveren ellers for man det som et fradrag over skatten...

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
West - 08/07-2005 23:32 08/07-2005 23:32
I Danmark vil vi altid gerne være med til det der gavner os. Jeg tror virkelig vi skal nyde livet lige nu, for jeg tror på lønnedgang i Danmark. Enten må vi gå ned i løn, eller også flytter de danske virksomheder til udlandet. For 10-15 år siden var det til Polen, og i øjeblikket er det til Kina. For 10-15 år siden var det nogle bestemte typer af virksomheder, og for 30 år siden var det tekstilindustrien der flyttede masivt til Portugal og Spanien. Med hensyn til Kina, så virker det som om det er alle typer af virksomheder, og det tror jeg bliver hårdt for den danske arbejder, og dermed os alle.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger martin gade (Inaktiv) - 08/07-2005 23:33 08/07-2005 23:33
Man skal vel for f..... da have lidt ekstra for at opholde sig en uge af gangen på lorteøen;-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 23:34 08/07-2005 23:34
helt enig West det kan vi desværre heller ikke se os fri for, det er jo allerede godt igang....

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Henrik - 08/07-2005 23:35 08/07-2005 23:35
Til Martin Gade

Nu er det jo mig bekendt gratis at studere på de offentlige universiteter og lign. så alt andet lige er det vel skatteyderne der betaler. SU er jo kun dit privatforbrug, men det er jo ikke den eneste udgift staten har til din uddannelse vel. ;-))
Jeg er ikke sur eller hoven over nogen der køber lidt i udlandet under en rejse, jeg kender priserne i DK. det i giver for varerne idag, er i de fleste tilfælde billigere end i udlandet. (Fisken er rene engrospriser i forhold til de fleste andre lande.)
Det er jo ikke noget gæt, da du selv skriver at du er på SU.

Henrik/Flyvefisken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
West - 08/07-2005 23:35 08/07-2005 23:35
#33 Hvorfor skal de have mindsteløn, der er ikke noget der hedder mindste pris på min løn. Min løn er at en kunde køber et filter hos mig frem for i Tyskland.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
West - 08/07-2005 23:37 08/07-2005 23:37
#30: Jeg kan desværre ikke køre syd for grænsen, for jeg har ikke en høj nok løn til, at have bil og trailer :) Jeg handler i SuperBrugsen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger martin gade (Inaktiv) - 08/07-2005 23:40 08/07-2005 23:40
Jeg forstår ikke hvor du vil hen med det S.U Henrik, jeg ved godt det er staten der betaler for min uddannelse. Det jeg skrev før betød, at jeg ikke har det dårligt med at modtage S.U, staten skal nok få dem igen engang, ingen tvivl om det!!!! De tager jo hvor de kan. Men lad nu det ligge:-) Jeg vil i seng nu, selv en hårdt trængt person på su, har brug for sin søvn.
Takker for diskussionen.
Godnat

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Henrik - 08/07-2005 23:40 08/07-2005 23:40
Til Jesper/Varde

Ja okay, det gør det vel bare være at det er staten der giver tilskud til den skævvridning. ;-))
Jeg har personligt ikke noget imod at folk udnytter de muligheder de har for at tjene lidt ekstra, det gør jeg sgu da også som forretning indehaver ;-))

Henrik/Flyvefisken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Henrik - 08/07-2005 23:41 08/07-2005 23:41
Så godnat da ;-))

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 23:43 08/07-2005 23:43
#42 ja det er jo det med at vi allesamme gerne vil tjene/spare lidt ekstra hvor vi nu ellers kan og det gælder for alle mennesker rig som fattig.....

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
West - 08/07-2005 23:49 08/07-2005 23:49
Jeg har da også lige sparet 3000,- kr ved at få nogle ting lavet i Kina og så sendt til Danmark. Men det kan da ikke være godt for de folk i København der ikke kun mistede de 3000, men sikkert omkring 7000 kr som jeg skulle have betalt dem. På et eller andet tidspunkt vil der da være en eller flere på den arbejdsplads, som kan spares væk. Hvis ikke man indser at man bliver nød til lønnedgang, som jeg har gjort det i min forretning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 08/07-2005 23:52 08/07-2005 23:52
#45 ja vi skal indse det, det bliver vi nød til men det hele skal følges ad altså priser i supermarkeder osv. samt vores løn....

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
West - 09/07-2005 00:04 09/07-2005 00:04
#2: "latterlig lave" de to ord godt valgt, men man skal jo også kende indkøbsprisen for at se hvad der menes.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
buje - 09/07-2005 02:39 09/07-2005 02:39
- - - sikke en popcorn historie man kan læse sig herinde :-)
Så blev skindhelligheden da også strakt til det yderste...
En mand vil købe et akvarium i tyskland, og bliver ladt til last at den danske og den europæiske økonomi har hård konkurrence.. Samtidig bliver grønland og Bornholm nævnt som dyrehandler løse samfund, der åbenbart er en afledt funktion af studerendes indkøbsvaner.
At manden er på SU, skal han ligeledes bebrejdes for.. tsk tsk..
Jeg er imponeret over hvor mange mennesker herinde som udelukkende køber danske (eller måske bare europæiske)produkter i danske butikker..
Jeg er også imponeret over at de produkter der sælges som kinesiske varer i butikkerne, pludselig er blevet europæiske og måske tilmed danske... Nogle af butiksejerne har i andre tråde fremhævet de asiatiske produkter frem for de europæiske.
Mon ikke at nogle indlæg gik lidt i selvsving?
/buje

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger gibson (Inaktiv) - 09/07-2005 07:43 09/07-2005 07:43
hehe buje, men ikke desto mindre er pointen rigtig nok :-)

Jeg bor her nede på falster, og jeg arbejder bl.a. i Nakskov. Hernede vil folk spare enhver krone, og med god ret for mange har vitterligt ikke mange penge. Men det kan vi også se konsekvensen af. Vi har kun low budget kæder hernede nu. Hvis man vil have noget specielt, så skal man køre rigtig langt. Hvis man ikke støtter specielbutikkerne, så lukker de, og bliver erstattet med en kedelig tysk kæde-forretning! Det er da et dilemma når man handler. Det er muligt man kan spare x antal kroner ved at bestille hjem langt væk fra. Men man kan senere komme til at bruge mange kroner på benzin når man vil have en lille ny fisk :-)

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
|Neo| - 09/07-2005 09:34 09/07-2005 09:34
Jeg tvivler på at tingene er billigere i tyskland, eftersom jeg snakkede med en forhandler. Han sagde han havde kunder helt fra holland og nord sverige, og vist også nogle fra tyskland. Simpelthen fordi priserne i danmart var så lave i forhold til deres eget land.

Med venlig hilsen
Martin Rasmussen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
West - 09/07-2005 09:47 09/07-2005 09:47
#48: Jeg tror ikke du fatter hvad denne tråd handler om.
Når man køber sine akvarier og filtre på en sviptur til Tyskland, og efterhånden også på tyske internetsider, så lukker de danske forretninger, som det er sket på Grønland og Bornholm. Når man som jeg får lavet to tænder i Kina, så er jeg med til at lukke en tandteknikker i Kbh (for jeg er nok ikke den eneste). Har vores samfund råd til det i det lange løb? Og hvem er det der klager, når dyrehandlerne er lukket som på Grønland og Bornholm. Det er nøjagtig de samme personer, som ved at handle billigt udenom den lokale, mar med til at lukke ham. Hvad skal man med et billigt akvarium, hvis man ikke kan købe fisk til det :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
West - 09/07-2005 09:54 09/07-2005 09:54
#50 Det har du ret i. Jeg har kunder på Grønland, nordnorge Irland og Frankfurt, som yderpunkter. Jeg har haft kunder, som jeg har afvist i Hongkong og Finland. Og jeg har givet tilbud til kunder i Israel og USA. MEN det er da kun fordi at vi er nogle stykker i Danmark, der har sænket vores priser så voldsomt, at vi kan ligge op af de udlandske internetforretninger. Når jeg sælger et 325 liters akvarium har jeg en fortjeneste på 24,23 kr. Det er latterlig lavt!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 09/07-2005 10:37 09/07-2005 10:37
#52: ja det er latterlig lavt det kan man da ikke leve af i længden (der skal sælges mange 325 Liters for at betale huslejen) troede da at du tjente lidt mere på sådan en fætter....

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger gibson (Inaktiv) - 09/07-2005 11:01 09/07-2005 11:01
Men det er for nemt bare at give forbrugerne skylden for de lave priser :-)

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 09/07-2005 11:07 09/07-2005 11:07
tja vi er vel allesammen forbruger et eller andet sted ;-)

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger gibson (Inaktiv) - 09/07-2005 11:12 09/07-2005 11:12
hehe, forstået på den måde, at det skyldes en priskrig forhandlerne eller nogle af dem selv skabte ;-)

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger martin gade (Inaktiv) - 09/07-2005 11:18 09/07-2005 11:18
Ja hold da op hvor denne tråd har taget om sig! Men det er nu fint nok med mig, en diskussion skader aldrig. Jeg har kigget lidt rundt på nettet de sidste par timer, og jeg gider ikke til at købe akvarie i Tyskland, det virker ikke billigere, så nu bliver det i gode gamle Dk:-) Men jeg tror nu det bliver brugt, jeg har ikke råd til et helt nyt, S.U´en you know....haha :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
West - 09/07-2005 11:28 09/07-2005 11:28
Akvarierne har ikke været del i en priskrig. Akvarier er som regel noget der bliver hentet i en forretning. Men når kunder fra hele jylland kører til grænsen, for at købe akvarier med tysk moms. Så bliver man nød til at sænke prisen hvis man vil sælge noget. Det er bedre at sælge 1 akvarium og få 24 kr. ud af det, end ikke at sælge noget. Sådan ser jeg på det. Det giver kunder i butikken, og så køber de måske noget jeg tjener lidt mere på. Jeg ved godt at der er andre der mener, at det er bedre at lukke f.eks. slagterier end at gå ned i løn.
At der har været en priskrig på udstyr, betyder ikke noget i dag, for idag sammenligner alle priserne med Tyskland, det er denne tråd da vist et bevis på. Hvis man vil sælge noget i Danmark, så skal man lægge sine priser op af priserne i de øvrige EU lande. Der er en lang række forretninger, der har ventet på at den priskrig skulle stoppe, og det er den også. Men priserne er ikke kommet op igen. De har fundet et nyt leje.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Line (Slettet) - 09/07-2005 11:48 09/07-2005 11:48
Bare for at give diskussionen nyt brændstof :) Det er jo ikke kun udlandshandel som kvæler forhandlere - men også (har jeg indtryk af) öget online handel. Ingen butik - bare pak varerne og afsted.
Men enhver vil jo da ellers gerne komme og ose hos akvariehandlerne.

Nu hvor I nævner "stöt Danmark og AkvaStabil" *S*

Produkterne er begyndt at dukke op her. Ser godt nok ufattelig lækkert ud.

Så et 250 effectline : akvarie, armatur og möbel. 10000 kr. (Hvad koster de ved jer?)

Hilsen
Line Sörensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
West - 09/07-2005 12:00 09/07-2005 12:00
#59: 819+949+1225 = 2993,- DKK

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Line (Slettet) - 09/07-2005 12:23 09/07-2005 12:23
Er du svimmel, mand .... LOL

Köb I bare lidt i Tyskland - CH skal nok dække ind for tabet :)

Hilsen
Line Sörensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger Jesper/Varde (Inaktiv) - 09/07-2005 14:53 09/07-2005 14:53
Det var da helt vildt så meget forskel der fra land til land lige på akvastabil ihvertfald *LoL*

Mvh.
Jesper/varde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
buje - 09/07-2005 15:07 09/07-2005 15:07
#51 west
Det tror jeg nok jeg gør :-), men gør du ? ;-)
Er det ikke sådan at når du køber varer fra asian så lukker du fabrikkerne i europa?
Er det ikke sådan, at når du køber varer i det hele taget, som helt eller delvis er produceret uden for EU, så er det sandsynligt at du er med til at lukke tilsvarende virksomheder i europa?

Jeg mener det handler om, at det er ikke sjovt når det er eget levebrød, og bare billigere når det er eget forbrug, eller indkøb? men I kan jo tænke over det mens i sætter jer ind i jeres bil, eller tænder for jeres stereo anlæg og tv...
/buje

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
West - 09/07-2005 16:57 09/07-2005 16:57
#63: En ting er hvad der er bedst for den lokale dyrehandel, og en anden ting er hvad der er godt for mig. Jeg kan ikke leve af lokale kunder. Der er vel 15 i Vorbasse der har akvarium. Jeg tager lokalhandel i forsvar, men er i sidste ende ikke selv interesseret i det. Jeg lever af de kunder der ikke handler lokalt.
Det er kunderne der bestemmer hvad vi handler med. Jeg havde en forretning i København, hvor jeg udelukkende handlede med Eheim filtre. Da brugere af akvariesiden.dk råbte op med at Fluval var lige så godt, og billigere, tog jeg det ind. Da brugerne på akvariesiden.dk og andre begyndte at skrive om mærkerne fra Kina, valgte jeg mig også et Kina mærke (AM-Top). Ja, jeg handler med filtre, der kan tænkes, at føre til fyringer af medarbejdere i Europa, men det nytter jo ikke noget at jeg siger, at jeg ikke vil sælge det. For så er det min egen forretning der lukker. Jeg skal først og fremmest tænke på min forretning. Det er helt klart min opfattelse, at der i de kommende år vil lukke en række almindelige dyrehandler, og at alle der handler med akvariefisk og lign. omkostningstunge varer, må flytte væk fra centre og bymidter/gågader. Med mindre de kan fastholde en kundekreds, som vil betale det ekstra for varen, der igen kan betale den husleje de forretninger er nød til at betale.
Jeg tror den eneste danskproducerede varer jeg har er akvarier og lamper. Så er det bare et spørgsmål hvor man får aluminium og glas til dem :) Men det er jo ikke det øvrige EU der er lavtlønsområde, det er i øjeblikket først og fremmest Kina og Indien, der lokker de danske firmaer til udflytning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger KasperK/Lolland - 09/07-2005 18:18 09/07-2005 18:18
Nu det jo ikke for sjov, at fagbevægelsen er så strikse med at sørge for at lønningerne er i top, for de danskere der er i beskæftigelse. Prisudviklingen står jo ikke stille og har aldrig gjort det, skatterne ( trods skattestop ) har også bevæget sig, benzin og diesel nærmer sig en 10'er literen. Og man kunne fortsætte.
Diverse polske gæster arbejder jo ikke for den danske mindsteløn men et beløb på ca 35 - 40 kr i timen. De danskere der har ernæret sig i tyskland, norge og sverige arbejdede på daværende tidspunkt for noget der kunne ligne 50 kr MERE i timen en tilsvarende lokalhåndværkere. Næppe uretfærdig løntrykkeri!
Som hovedregel nr 1 skal vi naturligvis støtte de danske opdrættere, selvom deres fisk er 2 kr dyrere, de er som regel også sundere, vi skal også støtte de danske akvarieproducenter -der er andre end akvastabil her i landet, samt vi skal støtte de "små" specialbutikker hvor de har en viden om deres produkter.

SIG NEJ TIL DET UDENLANDSKE SKRAMMEL

mvh Kasper

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger gibson (Inaktiv) - 09/07-2005 19:57 09/07-2005 19:57
Hvad er der af danske akvarieprodukter?

Akvastabil (akvarier, borde, armature, varmelegemer....)
Tropeakvarier (akvarier, borde, armature)
Akvaline (akvarier, borde, armature)
?

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bo Christensen - 09/07-2005 20:06 09/07-2005 20:06
Tropica (planter og plantegødning)

Med venlig hilsen
Bo Christensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger gibson (Inaktiv) - 09/07-2005 20:08 09/07-2005 20:08
Aquartica (akvarieplanter) ;-)

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
AndreasDK - 09/07-2005 23:08 09/07-2005 23:08
CredoFish

Med venlig hilsen
Andreas Skjæmt Andersen

Annoncører
Annoncører