Kejsertetra habitat information

Postet under : Akvariesiden.dk - Karpelaks
Visninger : 1350

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger TO (Inaktiv) - 27/11-2007 20:31 27/11-2007 20:31
Hejsa,

Er der nogen der ved, hvor man kan finde præcise oplysninger om kejsertetraens habitat? Jeg har søgt en del på nettet, men finder kun de geografiske oplysninger. Er nemlig lidt usikker på, om der er tale om en decideret sortvandsfisk.

Thomas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
kjaer (Slettet) - 27/11-2007 21:35 27/11-2007 21:35
Her på siden står der at det er en klarvandsfisk.
Eksternt link http://freshaquarium.about.com/cs/characins2/a/emperortetra.htm Her står der at den lever hvor der er tæt vegetation hvilket jo også tyder på at det er en klartvandsfisk...
Det lyder som det samme miljø som sommerfuglecichliden lever i... Eksternt link http://www.mikofish.com/gpage47.html
Måske findes de til og med sammen i naturen?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger TO (Inaktiv) - 27/11-2007 22:31 27/11-2007 22:31
Ja, far away, so close! Jeg tror jeg havde kigget her på AS for et stykke tid siden og så besluttet, at der ikke var mere at komme efter. Men det, der står her på siden, er også det nærmeste jeg kommer en reel habitatbeskrivelse. Lidt ærgerligt at artsbeskrivelserne ikke altid refererer til deres kilder, så man evt. kunne gå mere i dybden. Tak for prajet, Johan! Og i øvrigt en interessant tanke, at de kunne dele habitat med sommerfuglecichliden, som jo også ofte forekommer i det mere åbne landskab.

Thomas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
kjaer (Slettet) - 27/11-2007 22:52 27/11-2007 22:52
Ja, der villle være rart. Er selv meget interesseret i Sydamerikanske biotoper, men det er desværre ikke altid så nemt så nemt at finde god info om arters udbredelsesområde og biotop. Eneste løsning er vel at rejse Sydamerika rundt og undersøge det selv :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger TO (Inaktiv) - 28/11-2007 13:39 28/11-2007 13:39
Ja, den står også højt på ønskesedlen her :D

Thomas

Annoncører
Annoncører