Hjælp med Red Sea Max!

Postet under : Saltvandssiden.dk - Nybegynder
Visninger : 3532

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger abubillita (Inaktiv) - 18/01-2008 01:05 18/01-2008 01:05
Hej alle!

Jeg har lige fået en Red Sea MAX i gave og har samlet det i dag. Det ser meget flot ud og fungerer fint... Men problemet begyndte da jeg tændte for strømmen: det larmer som ind i helvede! :( Er det normalt? Hvor meget larmer sådan et normalt? Mere end en computer og et køleskab tilsammen?

Jeg er nødt til at have det i mit soveværelse, da der ikke er plads andre steder. Jeg tror ikke at man kan sove i sådan en larm uden at få et nervøst sammenbrud. Jeg spørger mig så: kan man tillade sig at slukke for pumperne og skummeren om natten uden at alt er dødt om morgenen? (Ja, jeg er absolut nybegynder!)

Nogen gode råd?

Tak!

Susana

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
HAM (Slettet) - 18/01-2008 01:37 18/01-2008 01:37
Jeg tror absolut IKKE at du skal slukke for noget om natten !! Start med det ;) Jeg er sikker på der kommer Saltvands experter med gode råd til dig, det kun et spørsmål om tid :) :) :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger freddie (Inaktiv) - 18/01-2008 01:40 18/01-2008 01:40
hey
det meste af larmen er fra blæserne til lampen - de er ikke tændte om natten.
Pumperne larmer ikke mere end i et ferskvandsakvarium....
Skummeren kan larme lidt, men ikke mere end at man snildt kan sove for den - har selv mit stående umiddelbart op af min fodende :)
du kan også prøve at justere lidt på skummerens styrke - kan være den er skruet for højt op? det skulle efter sigende også hjælpe at sætte en limetræ sten på skummeren.

Mvh Frederik

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
HAM (Slettet) - 18/01-2008 02:01 18/01-2008 02:01