Tilbageknap/ opdaterings mysterie

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 1470

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger helene - 30/03-2008 14:32 30/03-2008 14:32
Jeg har de seneste dage oplevet et underligt problem på as (og kun på as :) ) .. det er at når jeg f.eks. trykker ind i et indlæg, læser det og trykker på tilbageknappen, så er den side jeg kommer tilbage på ikke opdateret. Det kan jeg så gøre ved at trykke opdaterer, men når jeg så efter at have været inde i endnu et indlæg, igen går tilbage, så viser den den første gamle ikke-opdaterede side igen - f.eks. samme med antal ulæste beskeder (post) der bliver siden ved med at vise at der er ulæste beskeder, medmindre jeg hver gang jeg kommer tilbage til forsiden lige trykker opdater ...
Er jeg den eneste som oplever den fejl .. ??

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger spim (Inaktiv) - 30/03-2008 14:40 30/03-2008 14:40
Jeg oplever præcis det samme. Jeg trykker derfor aldrig tilbage, men istedet "til forsiden" istedet, hvorved alt bliver opdateret og fungerer perfekt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Lois (Slettet) - 30/03-2008 15:52 30/03-2008 15:52
Ja her ser det ikke anderledes ud *skeptisk*
Oplever også nye tråde på forsiden, klikker jeg så på "ulæste tråde" -så er ikke alle ulæste tråde (fra forsiden) med på listen. ...Og kigger jeg i min profil, finder jeg igen ulæste tråde som hverken var at se på forsiden med siden "ulæste tråde" -så ja, der er noget grueligt galt! :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kingyo (Inaktiv) - 30/03-2008 16:39 30/03-2008 16:39
Den "fejl" beskrevet i #1 er ikke en decideret fejl, sådan fungerer browsere bare som standard ;) Det som sker er, at din browser cacher forsiden, altså gemmer en kopi af hvordan den ser ud. I det du trykker tilbage, vises bare den kopi, i stedet for at hente al nyt data fra database. Det burde dog kunne slås fra programmeringsmæssigt, men så vil man som bruger opleve at alle sider vil være en tand langsommere :)

.. det er i øvrigt også muligt at du kan slå det fra i din browser...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger helene - 30/03-2008 16:58 30/03-2008 16:58
#4 - du har sikkert ret, det som bare er underligt er at jeg har intet ændret i mine indstillinger , og det har ikke været sådan før ... så jeg forstår ikke hvorfor det pludselig begynder at opstå ...
desuden ser det jo ud til at andre oplever det samme ..
Jeg har altid brugt tilbageknappen ... og har aldrig oplevet dette før for et par dage siden ... ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Lois (Slettet) - 30/03-2008 23:11 30/03-2008 23:11
Lige et lille bevis af hvad jeg omtalte tidligere....

Hvor er "Fnal" på siden med ulæste tråd?

Annoncører
Annoncører