Ups, der er kommet gubby unger...

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 1055

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Tina-Johan (Inaktiv) - 29/04-2008 22:39 29/04-2008 22:39
Hej...
Vi har for tre uger siden købt et 115L avarie, hvor vi har 4 gubbyer gående. I dag opdagede vi så at der er kommet 15 unger.
Men hvad gør vi så nu? Vi har ikke noget andet akvarie vi kan putte dem over i. Kan de gå sammen med de 4 voksne eller vil de så blive spist? Vi har mange planter og andre ting de kan gemme sig i, men er det nok? - og hvad skal sådan nogle små nogen have at spise. vi fodrer normalt med Vipan ( sådan nogen flager i forskellige farver) kan de leve af det?
Vi har ingen forstand på fiske unger så i må meget gerne komme med gode råd.
På forhåd tak
Mvh Johan og Tina

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lasse-kaltoft (Inaktiv) - 29/04-2008 22:46 29/04-2008 22:46
vil tro det godt kan gå der uden at blive spist men vis det var mig havde jeg købt med en føde kasse og smide dem op i fordi vil da være træls vis e bliver spis men vis de er blivet en uge eller to gammle kan i vel godt slippe dem løs ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kierkegaard (Inaktiv) - 29/04-2008 22:46 29/04-2008 22:46
Jeg ville selv enten købe et lille glasakvarie til en kr100 eller endnu bedre købe et startsæt og have et børnehaveakvarie og putte de små derover.
Søg evt i forum. Der er mange som omtaler div. fødeakvarier. Eller søg på gubby eller guppy unger. :-)

Jeg knuser selv mit foder til de små til fint pulver. I har jo plads til en del mere end fire fisk så hvis du og i vil have så mange unger skal overleve som muligt - så få dem over i en spand eet eller andet og skift vand jævnligt især hvis I fodrer godt. :-)

og så tillykke. Har nu selv 6 gravide guppyer som ligner noget der er ved at sprænge og jeg har dem så isoleret så de kan føde og så ryge retur i deres resp. akvarier. Teoretisk kan jeg få hundredevis af unger, men nu må vi se.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger pixie (Inaktiv) - 29/04-2008 22:47 29/04-2008 22:47
jeg ville købe et fødekar hvis i gerne vil beholde dem..men til i morgen ville jeg komme dem i en skål med akvarie vand i..man kan købe "baby" foder men ellers knust flagefoder..tillykke og pøj pøj hilsen pixie

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger pixie (Inaktiv) - 29/04-2008 22:48 29/04-2008 22:48
hov i var hurtigere :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger lasse-kaltoft (Inaktiv) - 29/04-2008 22:49 29/04-2008 22:49
hehe.... ja =}

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Tina-Johan (Inaktiv) - 29/04-2008 22:52 29/04-2008 22:52
okay... tak for de hurtige svar. vi vil putte dem over i en skål nu her, og så må vi købe en fødekasse i morgen, og noget ordentlig foder til dem. Vi ville jo gerne have at de skulle overleve.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Kierkegaard (Inaktiv) - 29/04-2008 23:09 29/04-2008 23:09
Tina - Johan.

Køb evt et "fødenet". Bedre gennemstrømning og mere plads. Så kan de jo i det mindste se mor og måske far - fordi far er jo måske hos forhandleren. Mor finder nok snart en ny og får sig et nyt kuld, hvis de ikke allerede er på vej idet de jo kan "gemme" sæd.
Jow jow.

Annoncører
Annoncører