Hemichromis sp. Guinea I

Postet under : Cichlider - Afrika - Øvrige Afrika
Visninger : 2226

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger mk (Inaktiv) - 18/05-2008 20:12 18/05-2008 20:12
Hej, jeg så denne fine fisk hos en forhandler, er der nogen herinde der har erfaringer med den?

mvh Morten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Akvarie West Vol. 12 (Slettet) - 18/05-2008 22:40 18/05-2008 22:40
Jeg har haft den for 8-10 år siden. Den er ligesom de andre røde cichlider ifølge mine oplevelser. Pæn fisk, som selvfølgelig viser noget stærkere farve når de passer æg/unger, end når de bare svømmer normalt rundt i akvariet.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mk (Inaktiv) - 19/05-2008 09:52 19/05-2008 09:52
Tak for svaret, jeg tænkte nok at den mindede om "juvel"-hemichromiserne, den ligner dem også meget... bør de ikke holdes i akvarier med mange planter? -og er det nødvendigt med blødt vand?

mvh Morten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Akvarie West Vol. 12 (Slettet) - 19/05-2008 11:17 19/05-2008 11:17
Planter er fuldstændig ligemeget, bare de har lidt sten og trærødder at holde som territorium, og lægge deres æg på. Planter er noget du skal komme i for at tilfredstille din egen smag. Grøn er en pæn farve, og det klæder et akvarium, med lidt grønt. Nogle af de mest robuste planter du kan få, og som er fra Afrika, er de forskellige arter af Anubias. Jeg er også selv vild med Crinum calamistratum, som er en robust løgplante fra Afrika. Den ser meget anderledes ud, men det gør prisen desværre også.
Ofte vil du se at Cichlider graver ned i forbindelse med planterne. Det er ikke fordi de vil flytte dem, men det er jo et meget naturligt sted at finde føde, og det er også et naturligt sted, at gemme deres yngel.

Annoncører
Annoncører